مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:

راه اندازی ۷۱ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۰۹:۵۰:۵۸
کد خبر: ۴۲۳۶۲۲
راه اندازی ۷۱ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از راه اندازی 71 اقامتگاه بوم گردی در این خطه خبر داد وگفت: واحدهای بوم گردی از لحاظ تعداد با کلیه واحدهای اقامتی استان برابری می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" با اعلام این خبر افزود: این حرکت خوب و سازنده گام موثری در جهت رفع مشکلات اقامتی وپذیرایی سنتی استان کرمان از لحاظ کمی و کیفی می باشد.

وی اظهار داشت: تعداد واحدهای بوم گردی استان با کلیه فضاهای اقامتی مانند هتل، مهمانپذیر و پانسیون برابری می کند که خود این اقامتگاهها به تنهایی نوعی جاذبه گردشگری نیز به شمار می روند.

وفایی با بیان اینکه راه اندازی این گونه اقامتگاهها به سرمایه گذاری بسیار پایینی نسبت به دیگر فضاهای اقامتی احتیاج دارد،تصریح کرد: در حال حاضر برآنیم که با همکاری ارگانهای زیربط تسهیلات بانکی مناسب تری را جهت راه اندازی این گونه اقامتگاهها اختصاص داده و بتوانیم با استفاده از امکانات بومی، عرضه صنایع دستی و محصولات روستایی به اشتغالزایی روستاییان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه‌ای برای گردشگران علی‌الخصوص خارجی جذابیتی وصف‌ناشدنی دارد، ادامه داد:در این اقامتگاهها سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برسانند.

وفایی اظهار داشت: روستاها و مناطق نمونه گردشگری، کویرها و همه روستاهای استان که دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی می باشند گزینه مناسبی برای راه اندازی اقامت بوم گردی می باشند و سیاست این اداره کل

راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی درسرتاسر استان است بطوریکه گردشگران تنوع اقلیمی در گرمترین(شهداد) و خنکترین(لاله زار) نقطه استان را تجربه کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اضافه کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه که اهداف آن ورود ۲۰ میلیون گردشگر به کشور است بنابراین توسعه اقامتگاه های بوم گردی در دستور دولت قرار گرفته و بر این اساس دولت برنامه های حمایتی برای راه اندازی این واحدها در همه مناطق گردشگری و بافتهای تاریخی و روستایی را دنبال می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز