سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

۳۷ درصد دانش آموزان استان در سال تحصیلی آینده در هنرستان ها تحصیل خواهند کرد

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۰:۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۲۳۶۴۳
۳۷ درصد دانش آموزان استان در سال تحصیلی آینده در هنرستان ها تحصیل خواهند کرد
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طبق توزیع متوازن رشته ها، 37 درصد دانش آموزان استان در سال تحصیلی آینده در هنرستان ها تحصیل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زنگی آبادی با اعلام این خبر ادامه داد: تحول در نظام آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و راهبرد ها و راهکارهایی که در این سند پیش بینی شده از سال 91 شروع شده و این تحول در سال های گذشته در دوره ابتدایی و متوسطه اول انجام شده و در حال حاضر برای سال تحصیلی 96-95 در پایه اول متوسطه انجام می شود .

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل  افزود : تحول هم در ساختار پایه های تحصیلی و هم در محتوای کتب تحصیلی و هم در روشهای تدریس می باشد.

زنگی آبادی تصریح کرد : در دوره ابتدایی و متوسطه اول، متناسب با اهداف سند درس ملی و تحول بنیادین، کتابها تغییر کرده و دوره های آموزشی برای معلمان برگزار شده و پایه های تحصیلی تغییر کرده اند، بدین صورت که دوره ابتدایی به دو نظام سه ساله تقسیم شده و دوره متوسطه اول سه سال از هفتم تا نهم و متوسطه دوم سه سال از دهم تا دوازدهم تقسیم بندی شده است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل تصریح کرد : در همین راستا هدایت تحصیلی که در سال دوم متوسطه انجام می شد امسال در پایه دهم، البته با شرایط و رویکرد جدید انجام می گیرد.

زنگی آبادی خاطر نشان کرد: درهدایت تحصیلی شاخص هایی در نظر گرفته شده در قالب فرم هدایت تحصیلی که دانش آموز بر اساس امتیازاتی که کسب می کند هدایت می شود به رشته های مختلف تحصیلی، عملکرد آموزشی دانش آموز در دروس دوره متوسطه اول، نمره آزمون های استعداد تحصیلی و رغبت که توسط مشاوران متخصص مدرسه انجام می شود و نظر خود دانش آموز و مشاوره مدرسه،  که بر اساس میزان امتیازی که دانش آموز کسب می کند می تواند رشته تحصیلی خودش را در دوره متوسطه دوم انتخاب کند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز