معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در بازدید از شیر پگاه کرمان عنوان کرد:

شیر پگاه کرمان با تولید محصولات با کیفیت یکی از معتبرترین واحد های تولیدی استان محسوب می شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۱:۳۶:۱۱
کد خبر: ۴۲۶۰۶۱
شیر پگاه  کرمان با تولید محصولات با کیفیت یکی از معتبرترین واحد های تولیدی استان محسوب می شود
به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت و معدن، غفاری نژاد معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن وتجارت استان ضمن حضور درکارخانه شیر پگاه کرمان به همراه مهندس پاکدل مدیر عامل این واحد تولیدی در نشست خبری به سئوالات خبر نگاران پاسخ گفتند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن وتجارت استان کرمان در این نشست خبری شرکت شیر پگاه کرمان را یکی از شاخص ترین بنگاههای تولیدی استان ذکر کرد که همواره در تولید محصولات با کیفیت و متنوع پیشگام بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ امین غفاری نژاد تصریح کرد: واحد های تولیدی که توانسته باشند محصولات با کیفیت تولید کنند و تولیدشان قابل رقابت با بازار های جهانی باشد  به طور حتم مورد حمایت سازمان صنعت ومعدن قرار خواهند داشت و شیر پگاه کرمان نیز از جمله کارخانجات تولیدی است که با تولیدات متنوع خود همواره روند کیفیتی را دنبال کرده و از واحد های تولیدی  قدیمی و معتبر استان محسوب می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن بیان داشت: وقتی در داخل  استان محصولات با کیفیتی مثل شیر پگاه کرمان وجود دارد لزومی ندارد که محصولات مشابه خارج از استان را خریداری کنیم با حمایت از تولید داخلی ضمن ایجاد بازار اشتغال برای جوانان کرمانی اقتصاد استان نیز رونق خواهد داشت . حمایت از تولید داخل یعنی سلامت جامعه و ایجاد اشتغال.

وی در ادامه به پارامترهای کیفیتی محصول اشاره کرد و افزود: برآورده نمودن نیاز مشتری و خدمات پس از فروش ولحاظ نمودن موارد کیفیتی و همچنین زیبایی و مرغوبیت  بسته بندی، رعایت استانداردهای اجباری و مشتری مداری از جمله موارد مهمی است که برای عرضه یک محصول خوب باید رعایت شود که این رویکرد در شیر پگاه کرمان وجود دارد.

غفاری‌نژاد بار دیگر تأکید کرد: باتوجه به بازرسی  هیأت عالی امنیت غذایی و بهداشتی از کارخانه پگاه کرمان که نتایج آن به صورت اطلاعیه ای صادر شده گفت در نمونه برداری از محصولات پگاه هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده و بازدید مدیر کل اداره استاندارد استان  نیز که اخیرأ از کارخانه صورت گرفته تایید دوباره بر کیفیت محصولات پگاه کرمان را نشان می‌دهد.

مهندس پاکدل مدیر عامل شیر پگاه کرمان نیز در سخنانی به تلاش کارکنان شیر پگاه برای عرضه محصولات با کیفیت اشاره و عنوان کرد: در این واحد تولیدی 60 نوع محصول (استریل ، پاستوریزه و تخمیری )تولید می‌شود و برای تولید محصول سالم و با کیفیت  شیر سالم لازم است، با این رویکرد  محموله‌های شیر که به کارخانه وارد می‌شود مورد آزمایشات  مختلف خصوصأ آزمایش  میکروبی قرار می‌گیرد و اگر موردی در آن مشاهده گردد برگشت خواهد خورد.

 وی گفت: اغلب این نوع شیر توسط تولید کننده به صورت فله وارد بازار می‌شود لذا به مصرف کنندگان جدأ توصیه میشود که از خرید شیر فله جدأ خودداری کنند ، به غیر از موردی که گفته شد  اغلب در نگهداری شیر فله در مراکز فروش زنجیره سرما لحاظ نمیشود . لازم به یاد آوری است مصرف کننده   پس از خرید  شیر فله  آن را در حرارت نامتعارف میجوشاند و این فرآیند باعث میشود که تمامی ویتامین های شیر از بین برود و کلسیم مفید آن نیز ته نشین شود ضمن اینکه لاشه میکروب نیز در شیر باقی میماند و عملأ این محصول هیچ خاصیتی نخواهد داشت . ولی در محصول شیر تولیدی کارخانه با روش پاستوریزاسیون  و یا استریل تمامی مواد مفید شیر حفظ میشود و دارای ارزش غذایی است .وی افزود در کرمان 300 تن شیر تولید میشود که برای اطمینان از کیفیت محصولات پگاه تنها 70 تن از استان خریداری میکنیم و حدود 40 الی 50 تن از خارج از استان خریداری می شود.

پاکدل همچنین گفت: ما برای دریافت شیر با کیفیت بسته های تشویقی برای دامداران در نظر گرفته ایم تا آنها به تحویل شیر با کیفیت ترغیب شوند. وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما به حفظ سلامت جامعه پایبندیم به همین دلیل اخیرأ ویتامین D3  رابه شیر تولیدی اضافه کرده‌ایم که این ماده موجب می‌شود کلسیم موجود در شیر  به خوبی جذب بدن شود.

وی خاطر نشان کرد: برای تولید خوب شرایط خوب مورد  نیاز است و براین اساس سالیانه مبالغی هزینه میشود تا فضای محیط برای تولید مناسب باشد.

پاکدل کنترل و ویرایش و ممیزی مستمر استانداردهای بین المللی  را گام دیگر در ارتقاء کیفیت ذکر کرد و افزود: به دلیل رعایت استانداردهای تعریف شده در سال 92-93-94 به طور پیاپی  به عنوان نمونه استاندارد ملی مورد تقدیر قرار گرفتیم همچنین به دلیل رعایت پارامترهای تضمین کیفیت ( GMP) در سطح کارخانجات شیر پگاه کشور رتبه 2 را کسب کردیم .مدیر عامل شیر پگاه کرمان سپس به بخش صادرات اشاره داشت و افزود صادرات به کشورهای همجوار عراق و افغانستان مدتهاست  که انجام میشود که از سوی سازمان صنعت و معدن دو سال است که به عنوان صادر کننده نمونه گواهی مربوطه را دریافت کردیم .امسال نیز با توجه به حجم صادرات همین روند را خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت شیر پگاه کرمان گفت: این موفقیت ها باعث شده که از سوی صنایع شیرایران محصولات پگاه کرمان  برای  صادرات به روسیه در نظر گرفته شده که مراحل دریافت کد IR   دامپزشکی در حال انجام است.

مهندس پاکدل  در ادامه به فروشندگان نیز توصیه کرد که در نگهداری مواد لبنی زنجیره سرما را حتمأ رعایت کنند و محصولات در یخچال قرار گیرد.

وی افزود: تولید اسمی کارخانه 240 تن میباشد ولی در عمل 120 تن تولیدات داریم که دلیل آن  مصرف پایین شیر آن هم از نوع پاستوریزه در کرمان میباشد و بخوبی فرهنگ سازی نشده وبه عبارت دیگر  مصرف  شیر در کرمان از میانگین کشوری پایین تر است لازم به ذکر است که میانگین کشوری 70 کیلو گرم است و لی متأسفانه در کرمان 42 کیلو گرم که بخشی از این آمار نیز مربوط به شیر فله است و این در حالی است که میانگین جهانی 180 کیلوگرم میباشد و در کشورهای اروپایی 360 کیلو گرم به همین دلیل است که  آمار پوکی استخوان در کرمان بسیار بالاست . مردم باید بدانند مصرف لنیات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است مصرف شیر به طور مستمر ما را در برابر بیماریها خصوصأ پوکی استخوان حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه به برخی از محصولات پگاه کرمان اشاره کرد از جمله شیر پاستوریزه و استریل در بسته بندی های مختلف و پنیر لاکتیکی ،پنیر سین بیوتیک و پنیر یو اف و ماست سین بیوتیک  و کشک و دوغ.  وی درمورد شیر استریل  توضیح داد و گفت: شیر در این فرآیند در دستگاههای مجهز که باهزینه گزاف خریداری شده  استریل میشود در استریلیزاسیون  دمای شیر برای مدتی کوتاه  ناگهان تا حدود 140 درجه سانتی گراد میرسد و کلیه میکروب ها ی  بیماری زا از بین میرود و سپس در بسته بندی های  هفت لایه بسته بندی میشود که ماندگاری بالایی دارد.

وی در پایان به اصحاب رسانه گفت: اقتصاد مقاومتی راهی است برای کمک به اقتصاد استان و ایجاد اشتغال و انتظار میرود که رسانه ها حامی صنایعی باشند که محصولاتشان دارای کیفیت و قابل رقابت با بازار های جهانی است . صنعتی مثل شیر پگاه اگر به دلیل سخنی نادرست ضربه ببیند در حقیقت جمعیتی از اشتغال محروم میشوند و درنهایت اقتصاد استان ضربه خواهد خورد ما همواره برای ارتقا کیفیت تلاش میکنیم شما هم همت کنید در حمایت از این صنعت و فرهنگ سازی در مصرف شیر پاستوریزه به جامعه خود کمک کنید .

پاکدل به گام‌های موثر شیر پگاه در رابطه با مسائل زیست محیطی نیز اشاره نمود . در پایان از پزشکان محترم درخواست کرد ضمن بازدید از کارخانه از روند تولید محصول آگاهی یابند تا با اطلاعات بیشتری بتوانند در مورد محصول شیر پاستوریزه و استرلیزه و فواید مصرف آن مراجعین وبیماران خود را راهنمایی نمایند . 

در ادامه مهندس غفاری نژاد به عملکرد یک ساله امور صنایع سازمان اشاره داشت و افزود: در حال حاضر 1300 بنگاه تولیدی دارای پروانه بهره برداری فعال در استان وجود دارد که از این تعداد 360 بنگاه در زمینه محصولات غذایی و آشامیدنی مشغول هستند وتعداد 26 در صد در زمینه محصولات کانی غیر فلزی و 14 درصد در زمینه شیمیایی و لاستیک و پلاستیک فعال هستند  ، در حال حاضر 300 پروانه بهره برداری صادر شده با حجم سرمایه گذاری 1100 میلیارد تومان و اشتغال  4200 و همچنین  900 فقره جواز تاسیس در سازمان ثبت شده  با سرمایه گذاری بالغ بر 19000 میلیارد تومان .وی همچنین گفت از ابتدای سال در راستای حمایت از تولید داخلی برای خرید مواد اولیه 32 میلیون دلار تسهیلات در اختیار بنگاههای بزرگ قرار داده ایم . همچنین  از منابع داخلی از ابتدای امسال و سه ماه گذشته مبلغ 800 میلیون تومان یارانه بلاعوض پرداخت کردیم .  برای بنگاه‌های کوچک و صنایع متوسط نیز در صورت داشتن بدهی معوق و چک برگشتی تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده و در یک ماه گذشته 155 بنگاه متقاضی تسهیلات بانکی کارشناسی و مصوبه آن را ابلاغ  کردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز