فرماندار جیرفت خبر داد:

تعریف طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان جیرفت

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۲:۳۶:۴۲
کد خبر: ۴۲۸۴۸۸
تعریف طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان جیرفت
فرماندار جیرفت گفت: دو سال گذشته 120 طرح در زمینه اقتصاد مقاومتی در شهرستان جیرفت تعریف شد که 37 طرح به بهره برداری رسیده و هم اکنون فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد امینی روش در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت ادامه داد: با اجرای این 37 طرح در جیرفت بصورت مستقیم برای 600 نفر اشتغالزایی شده است و این طرح ها برای سایر طرح ها الگو هستند.

وی گفت: سایر طرح ها در حال پیگیری برای رفع موانع برای رسیدن به بهره برداری هستند که با پیگیری های ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان مشکلات این طرح ها برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان به دنبال رفع موانع تولید، تامین و تجهیز منابع مالی، جذب مشارکت مردمی و شناسایی واحدهایی هستیم که با مشکل مواجه شدند لذا تمامی دستورالعمل ها به اعضای ستاد ابلاغ شده است.

فرماندار جیرفت گفت: یکی از جنبه های اقتصاد مقاومتی مصرف بهینه است لذا همه باید در ایجاد فرهنگ صحیح مصرف در جامعه تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: پتانسیل عمده این شهرستان بخش کشاورزی است لذا باید در زمینه الگوی کشت و مصرف بهینه آب برنامه ریزی و نظارت بیشتری صورت گیرد.

امینی روش افزود: تنها راه برون رفت از اقتصاد بیمار کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی است و تمامی کارشناسان اقتصادی در این مورد اتفاق نظر دارند.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: فرهنگ اقتصاد مقاومتی را باید در جامعه نهادینه کرد تا عملیاتی شود.

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن این فرهنگ نیاز به همکاری اصحاب رسانه، ائمه جمعه و جماعات و مردم داریم که باید به میدان عمل وارد شوند.

فرماندار جیرفت گفت: اقتصاد مقاومتی به تنهایی اجرایی نمی شود و مستلزم عزم ملی و جدی است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی متعلق به بخش یا شخص خاصی نیست و برای عملیاتی شدن این مهم نیاز به همکاری همه دستگاه ها بخصوص مردم است لذا دولت زمینه حضور همه را فراهم کرده است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی باید از مناطق محروم و کمتر برخوردار شروع شود تا تاثیر در جامعه داشته باشد.

امینی روش افزود: به تمامی بخشداران دستور داده شده است تا در هر 280 دهیاری شهرستان جیرفت یک طرح اقتصاد مقاومتی اجرا شود، البته این طرح ها باید اصولی و برنامه ریزی شده باشد.

وی بیان کرد: نگاه دولت به روستاها به عنوان بنگاه های اقتصادی می باشد و در این زمینه به دنبال فراهم کردن زیرساخت های اولیه برای حضور سرمایه گذاران است.

فرماندار جیرفت گفت: یکی از پیامدهای سرمایه گذاری در روستاها عدم مهاجرت روستاییان به شهر است که با فراهم کردن امکانات اولیه آب، برق، بهداشت، راه و مدرسه موجب کاهش مهاجرت به شهرها شده است.

وی افزود: استاندار کرمان نگاه اقتصادی خود را با طرح مثلث توسعه نمایان کرد که شاهد تحول خوبی در تمام استان بوده ایم.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز مثلث توسعه اقتصادی در کرمان گفت: در این زمینه استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور شناخته شد که این نشان از عملکرد خوب مجموعه استان می باشد.

شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

کرمان در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد. ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان برای پیشبرد امور مربوط به این حوزه استان را به هشت منطقه اقتصادی تقسیم بندی کرد که شهرستان های جیرفت و عنبرآباد منطقه 2 محسوب می شوند

 

نظر شما