مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

امید به پروردگار و صداقت در گفتار، لازمه تعادل در رفتار هستند

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۳:۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۲۸۵۳۵
امید به پروردگار و صداقت در گفتار، لازمه تعادل در رفتار هستند
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه « امید به پروردگار»، « صداقت در گفتار» و « تعادل در رفتار » راهبرد اساسی آموزش و پرورش استان است، گفت: امید به پروردگار و صداقت در گفتار، لازمه تعادل در رفتار و تربیت دانش آموزان طراز جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در نشست صمیمی با نمایندگان مجلس دانش آموزی و مشاوران دانش آموزی استان صداقت، اخلاص، پشتکار، سخت کوشی، داشتن اطلاعات و آگاهی، قدرت اظهار نظر و اعتماد به نفس را از مهمترین خصوصیات الگویی اعضای شورای دانش آموزی برشمرد.

وی خطاب به مجمع مشورتی شورای دانش آموزی استان گفت: شما عصاره و برگزیده جمعیت 550 هزار نفری دانش آموزان استان هستید، پس باید  با تقویت ویژگی های الگویی خود نسبت به پیگیری مطالبات دانش آموزان و ارائه راهکار های مناسب در راستای  کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش اقدام کنید.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: طبق بررسی های انجام شده، اکثر افرادی که در دوران نوجوانی و دانش آموزی در عرصه های اجتماعی و فرهنگی حضور فعالی داشته اند، توانسته اند در دوران بزرگسالی در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی  با موفقیت نقش آفرینی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به استعداد های ذاتی و بالقوه دانش آموزان در عرصه های مختلف اذعان داشت: تقویت حس اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان، لازمه شکوفایی استعداد های بالقوه  و تربیت نسلی پویا و کارآمد برای آینده کشور است.

محمد محسن بیگی عدم بیان و پذیرش حق را یکی از مشکلات اساسی جامعه امروز خواند و تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم باید قدرت مطالبه گری و پرسشگری دانش آموزان   در مدارس نهادینه و تقویت شود.

وی افزود: در صورتی که حس احترام به حقوق دیگران و قدرت تحمل نظر مخالف  در دانش آموزان  تقویت شود،  قطعا بسیاری از آسیب های موجود در جامعه،  به حداقل می رسد.

محسن بیگی  بر تقویت قدرت بیان  و بروز رسانی و افزایش سطح آگاهی اعضای شورای دانش آموزی به منظور مطالبه گری حقوق  و شناخت نیاز های آموزشی  دانش آموزان تاکید کرد.

مدیر کل آموزش  پرورش استان کرمان شناسایی نیاز های فرد، جامعه و کشور را در جهت  بر طرف کردن این نیاز ها  و هموار کردن راه پیشرفت و توسعه، ضروری خواند.

محمد محسن بیگی  گفت:  « امید به پروردگار»، « صداقت در گفتار» و « تعادل در رفتار » راهبرد اساسی آموزش و پرورش استان کرمان  به منظور تربیت دانش آموز طراز جمهوری اسلامی ایران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز