در نشست مشترک رئیس شورای شهر بافت و معاون عمرانی استانداری کرمان صورت گرفت:

بررسی راهکارهای حل مشکلات گردشگری و پروژه های عمرانی شهر بافت

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۴:۳۹:۲۸
کد خبر: ۴۳۰۳۱۴
بررسی راهکارهای حل مشکلات گردشگری و پروژه های عمرانی شهر بافت
در نشست مشترک رئیس شورای شهر بافت و معاون عمرانی استانداری کرمان راهکارهای حل مشکلات گردشگری و پروژه های عمرانی شهر بافت بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس شورای شهر بافت در نشست مشترک و تعاملی با معاون عمرانی استانداری کرمان با اشاره به استقبال بی نظیر از مناطق مختلف شهر بافت در تعطیلات چند روز اخیر گفت: با حل مشکلات گردشگری می‌توان اثرگذاری جدی بر اقتصاد مردمان شهر بافت و اشتغال جوانان تحصیل‌کرده گذاشت.

دکتر یوسف علیرضایی با تاکید بر استفاده صحیح از پتانسیل گردشگری شهرستان بافت افزود: در زمینه حل و مرتفع نمودن مشکلات بخش گردشگری شورا و شهرداری از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

او با بیان اینکه طرح گردشگری رودخانه آسیاب‌جفته توسط شورا و شهرداری تهیه و تدوین شده است، اضافه کرد: این طرح به دلیل عدم انتقال حق بهره‌برداری از حریم رودخانه از آب منطقه‌ای به شهرداری فعلا متوقف شده و اگر در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد می‌تواند در زمینه گردشگری هم باعث اشتغال شود و هم جذب گردشگر بیشتر.

علیرضایی در ادامه از تکمیل مهمانسرای شهرداری بافت خبر داد و تصریح کرد: این مهمانسرا هم اکنون نیازمند تجهیز می‌باشد که می‌تواند در بحث اسکان گردشگران کمک کند و خواستار همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها جهت راه‌اندازی این پروژه هستیم.

 رئیس شورای شهر بافت در ادامه با بیان اینکه شهرداری و شورا به تعهداتش در زمینه پارک بانوان عمل کرده است، خاطرنشان ساخت: در جلسه‌ای که چندی پیش با استاندار محترم داشتیم مقرر گردید ایشان نیز پس از عمل شورا و شهرداری به تعهداتش، کمکی به اتمام این پارک کنند که هم‌اکنون منتظر اقدام استاندار محترم هستیم.

او در ادامه با طرح مشکلی که برای خیابان‌های شهر به دلیل فقدان وجود کمربندی، پیش می‌آید، گفت: عبور و مرور کامیون‌های حمل محصولات کشاورزی از جیرفت، سیرجان و سایر نقاط کشور از طریق خیابان‌های شهر باعث آسیب‌های جدی به معابر شهری گردیده است که خواستاریم از قیر تخصیصی به جاده‌ها، بخشی جهت بهسازی و اصلاح معابر شهر اختصاص داده شود.

دکتر علیرضایی که از سرمایه گذاران در شهرستان بافت برای حل مشکل اشتغال جوانان این خطه است، همچنین به بازگشت کارخانه شیر بافت به مدار تولید اشاره و عنوان کرد: بازگشت این کارخانه به مدار تولید می‌تواند بخشی هرچند کوچک از مشکلات بیکاری را در شهرستان حل و فصل کند و هم اکنون مسئولین استان باید برای بازگشت این کارخانه به چرخه تولید نهایت همکاری و تعامل را داشته باشند.

او با توجه به اینکه تخصیص آرد شهرستان‌‎ها در اختیار دولت می‌باشد خواستار تخصیص سهمیه آرد سه شهرستان به کارخانه آرد بافت شد.

در ادامه این جلسه نیز معاون عمرانی استاندار به تقسیم استان به چهار منطقه اقتصادی اشاره و از قرار گرفتن بافت و ارزوییه در حوزه خودشان خبر داد و افزود: در زمینه جذب گردشگر بیشتر و بهبود اوضاع منطقه دولت تدبیر و امید از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

مهندس ابوالقاسم سیف‌الهی با اشاره به حق بهره‌برداری آب توسط آب منطقه‌ای و حل این مشکل گفت: برای حل این مشکل موارد قانونی را بررسی خواهم کرد و بهترین پیشنهاد را در دستور کار قرار خواهیم داد تا این طرح گردشگری بر روی رودخانه آسیاب‌جفته بافت راه‌اندازی شود.

او در ادامه در مورد تجهیز مهمانسرای شهرداری نیز تصریح کرد: جلسه‌ای در تهران با حضور بنده و رئیس شورای شهر و شهردار بافت با معاون وزیر کشور برای جذب تسهیلات در این زمینه و همچنین طرح گردشگری رودخانه آسیاب‌جفته خواهیم داشت که انشاالله این مشکل نیز مرتفع شود.

سیف‌الهی با تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر بافت در زمینه راه‌انداری پارک بانوان اضافه کرد: سعی می‌کنیم در جلسه‌ای با حضور استاندار محترم در زمینه تخصیص اعتبار جهت تکمیل این پروژه قدم‌های مثبتی برداریم.

مدیر پشتیبانی منطقه 4 اقتصادی استان کرمان در مورد اختصاص قیر به شهرداری بافت نیز اظهار داشت: با توجه به این که ساخت کمربندی بر عهده اداره راه و شهرسازی می‌باشد، در این خصوص تخصیص قیر از محل مربوط به ساخت جاده‌ها جهت بهسازی خیابان‌های شهر هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت و جلسه‌ای در این زمینه با حضور مسئولان ذیربط برگزار خواهد شد.

او ضمن تشکر از سرمایه‌گذارانی همچون دکتر علیرضایی که در جهت بهبود شرایط و حل مشکل اشتغال کمک می‌کنند، گفت: موضوع کارخانه شیر بافت باید در کمیته رفع موانع تولید در استان مطرح شود که در این کمیته در این خصوص اقدامات لازم برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه صورت خواهد گرفت.

سیف‌الهی در مورد حل مشکل کارخانه آرد نیز اظهار داشت: با توجه به قول مساعد استاندار برای حل مشکل تخصیص سهمیه آرد، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

 لازم به ذکر است با توجه به درخواست دکتر علیرضایی، مهندس سیف‌الهی  برای حضور در شهرستان بافت و بررسی مشکلات این شهرستان اعلام آمادگی کرد که مقرر گردید هماهنگی‌های لازم در زمینه حضورشان در شهرستان با هماهنگی فرماندار محترم صورت پذیرد.

 

 

نظر شما