رئیس کل دادگستری استان کرمان:

صیانت از آبروی افراد مورد توجه جدی قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۴:۴۷:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۳۲۱
صیانت از آبروی افراد مورد توجه جدی قرار گیرد
رییس کل دادگستری استان کرمان بر برنامه محوری، اتقان آراء قضائی وصیانت از آبروی افراد تاکید کرد وگفت:اقتدار دستگاه قضائی به معنای ایستادن سرحرف حق است وتندخویی نشانه اقتدار نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در نشست قضائی دادسرای عمومی وانقلاب دادسرای کرمان تاکید کرد: صیانت از آبروی افراد بایستی مورد توجه جدی قضات قرار گیرد و آراء صادره از سوی قضات بایستی متقن،مستدل،مستند وقابل دفاع باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد:قوه قضائیه بایستی در جهت تقویت احساس عدالت در بین مردم تلاش نماید.

وی تاکید کرد:کارها وفرایندها در سیستم قضائی برمبنای یک برنامه جامع  تنظیم شده است و برنامه محوری در دستگاه قضائی یک اصل است.

 

دستگاه قضایی از نظر منابع مالی و انسانی در مضیقه است

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به افزایش مراجعات به دستگاه قضایی و افزایش انتظارات مردم از این دستگاه، افزود: واقعیت این است که قوه قضاییه از حیث منابع مالی و انسانی در مضیقه است و امکانات و منابع در اختیار این قوه با حجم کار ، مأموریتهای این قوه  و اهمیت عدالت ، تناسب و سازگاری ندارد .

وی ادامه داد: محدودیت های موجود در حوزه منابع مالی و انسانی در قوه قضائیه، در استانهایی نظیر استان کرمان بیشتر و پیچیده تر است و فضای اداری دستگاه قضایی در شهرستانها و بخشهای محروم استان کرمان در وضعیت بسیار دشوار و نامطلوبی قرار دارد و جاذبه خدمتی در برخی مناطق استان حداقل ممکن است.

وی یادآور شد: بسیاری از قضات غیر بومی استان بعد از مدتی متقاضی انتقال شده و انگیزه کاری به ندرت در آنان نیز کاسته می شود.

موحد تاکید کرد:  بهترین راهکار برای حل این مشکل، جذب قضات بومی آشنا با فرهنگ و شرایط منطقه و ماندگار در استان است که خوشبختانه با هماهنگی معاون محترم منابع انسانی قوه قضاییه و عنایت خاصی که این بزرگوار به مناطق محروم دارند، به دادگستری استان کرمان اجازه داد ه شد با اختبار شفاهی و آزمون کتبی ویژه ، قضات بومی جذب شوند که تا کنون 30 نفر از این داوطلبین مراحل گزینش خود را طی و بعضی در حال گذراندن دوران کارآموزی و برخی نیز آماده شرکت در دوره کارآموزی در استان کرمان هستند که بحول و قوه الهی این دوره بزودی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد:  آزمون کتبی نیز با شرکت قریب پانصد داوطلب برگزار شده که امیدواریم به تعداد مورد نیاز پذیرش شوند تا در آینده نزدیک نیاز دادگستری استان برآورده و خدمات قضایی به مردم شریف کرمان توسعه پیدا کند .

وی تصریح کرد: از جهت کارکنان اداری نیز مشکلات جدی داریم و امیدواریم در سال جاری با جذب کارکنان جدید این کاستی مرتفع شود.

نماینده عالی قوه قضایه در استان کرمان  با بیان اینکه تزلزل و تاخیر در تصمیمات قضائی به اقتدار قوه قضائیه خدشه وارد می کند،عنوان داشت: قاضی،مقتدر محسوب می شود که درچارچوب موازین شرعی وقانونی تصمیمات قضائی خود را صادر نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز