شهردار کرمان خبر داد:

ساخت پارک ۱۰۰ هکتاری در شهر کرمان

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۲:۲۴:۰۸
کد خبر: ۴۳۰۸۳۳
ساخت پارک ۱۰۰ هکتاری در شهر کرمان
شهردار کرمان از ساخت یک پارک 100 هکتاری در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی بابایی در نشست بررسی پروژه‌های شهری که با حضور فرماندار کرمان برگزار شد، افزود: این پارک که از سه‌راهی مدیریت به سمت خیابان شهدا در دهانه‌ی کوه‌های تندرستون ساخته خواهد شد، یکی از بهترین و بزرگ‌ترین پارک‌های شهر کرمان خواهد بود.

وی بیان کرد: آب‌نمای ورودی این پارک، بر اساس طرح باغ شاهزاده ماهان در حال ساخت است.

بابایی ادامه داد: در چهار منطقه‌ی شهر کرمان نیز یک پارک در حال ساخت است.

شهردار کرمان با بیان این‌که در ورودی شهر کرمان نیز 10 هکتار زمین تسطیح شده است، گفت: این میزان زمین به پارک مسافر اضافه خواهد شد.

 

تقدیر از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان

وی به پروژه‌های خاتم نیز اشاره کرد و ضمن تشکر از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان که در خصوص جابه‌جایی تأسیسات شهری با شهرداری هم‌کاری کرده‌اند، گفت: دستگاه‌هایی که در شهر به مردم خدمت ارایه می‌کنند، باید همواره با یک‌دیگر در تعامل باشند.

شهردار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که در تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر (عج) 100 درصد شمع‌ها اجرا شده است، گفت: در این پروژه 64 شمع اجرا شده و از 12 فونداسیون 9 فونداسیون و از 24 پایه 11 پایه اجرا شده است.

بابایی اظهار امیدواری کرد تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر (عج) زودتر از بقیه‌ی تقاطع‌ها و حداکثر تا دهه‌ی فجر به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: تقاطع غیرهم‌سطح سمیه را شروع نکردیم تا با ساخت پل ولی‌عصر (عج)، مردم این فن‌آوری را ببینند و پس از آن تقاطع غیرهم‌سطح سمیه نیز ساخته شود.

شهردار کرمان از اجرای 84 شمع در تقاطع غیرهم‌سطح شهید الله‌دادی خبر داد و گفت: در این پروژه نیز از 21 فونداسیون، یکی باقی مانده و از 49 پایه، 23 پایه اجرا شده است.

بابایی افزود: در تقاطع غیرهم‌سطح شهدای خلبان نیز از 390 شمع، 160 شمع اجرا شده، اما به‌دلیل وجود دو معارض در محدوده‌ی ساخت این تقاطع، کار ساخت این پل معطل مانده است.

وی ادامه داد: با صاحبان املاک محدوده‌ی این پل وارد مذاکره شده‌ایم که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

شهردار کرمان با بیان این‌که در پروژه‌ی میدان آزادی از 805 شمع، 730 شمع اجرا شده، سرعت‌بخشیدن به ساخت تقاطع غیرهم‌سطح آزادی را بسیار ضروری دانست و گفت: خوش‌بختانه تأسیسات محدوده‌ی این تقاطعِ غیرهم‌سطح جابه‌جا شده و اکنون یکی از مشکلات اصلی این پروژه، تملک ملک‌های محدوده‌ی پروژه است.

بابایی افزود: در خیابان بهمنیار، دو ملک باید تملک شود که در تلاش هستیم با پرداخت 50 درصد نقدی و واگذاری 50 درصد زمین، این املاک خریداری شوند.

وی ادامه داد: برای خرید املاک ضلع شمال‌غربی خیابان بهمنیار که باید حداکثر تا زمان بهره‌برداری از این پروژه تملک شوند نیز 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار کرمان از آغاز ساخت تقاطع غیرهم‌سطح امیرکبیر نیز خبر داد و گفت: باید طی یک هفته‌ی آینده با حضور نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان، درباره‌ی جابه‌جایی تأسیسات محدوده‌ی این تقاطع تصمیم‌گیری شود.

 

انتقاد از عدم هم‌کاری مغازه‌داران بازار

بابایی به اقدامات انجام شده توسط شهرداری در بازار بزرگ کرمان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون، 67 درب نصب شده و بدنه‌سازی بازار وکیل نیز به پایان رسیده است.

وی با انتقاد از کُندی ساخت درب‌ها توسط مغازه‌داران بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای سهولت کار، حداقل 50 درب ساخته و به شهرداری تحویل داده شود تا نیروهای شهرداری به‌خاطر نصب یک درب، شب‌ها معطل نشوند و هر شب به جای یک درب، حداقل 10 درب نصب شود.

بابایی افزود: گاهی نیروهای شهرداری برای نصب درب حضور دارند، اما دربی تحویل داده نمی‌شود و یا مغازه‌دار برای نصب درب حضور پیدا نمی‌کند.

وی تأکید کرد: باید برای ساخت دربها، مهلت قانونی گذاشته شود که اگر تا آن تاریخ درب‌ها به شهرداری تحویل داده نشد، مغازه‌داران خودشان موظف به نصب درب‌ها شوند.

شهردار کرمان با بیان این‌که برای بدنه‌سازی بازار کرمان پنج میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود، گفت: قرار بود سه میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شود که تاکنون مبلغی پرداخت نشده است.

بابایی خاطرنشان کرد: شهرداری تاکنون، یک میلیارد و 800 میلیون تومان در بازار کرمان هزینه کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز