پایان شرارت های بختیار رئیسی (مختار جهش) در جنوب استان کرمان استان/اعضاء باقیمانده گروه باتسلیم خود از رافت اسلامی برخوردار شوند

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۰۹:۵۷:۴۳
کد خبر: ۴۳۲۵۸۸
پایان  شرارت های بختیار رئیسی (مختار جهش) در جنوب استان کرمان استان/اعضاء باقیمانده گروه باتسلیم خود از رافت اسلامی برخوردار شوند
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: گروه شرارت مسلحانه به سرکردگی بختیار رئیسی معروف به مختار جهش در کرمان متلاشی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در جمع اصحاب رسانه درباره انهدام باندهای شرارت در جنوب استان کرمان افزود: ظرف چند روز گذشته سربازان گمنام امام زمان (عج) در جنوب استان کرمان در طی یک عملیات هوشمندانه که متعاقب کارهای اطلاعاتی انجام شده در چند ماه گذشته انجام شده بود موفق شدند یکی از کانون های شرارت و ناامنی جنوب استان کرمان را متلاشی کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان  ادامه داد: این گروه مسلح با سرگروهی "بختیار رئیسی" معروف به "مختار جهش" با دارا بودن 37 چریک مسلح، طی سال های متمادی در جنوب استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان و منطقه شرق استان کرمان به ویژه در ریگان اقدامات علیه امنیت داخلی و شرارت های داخلی علیه جان، مال و نوامیس مردم داشته است.

موحد با اشاره به اینکه این گروه در مدت فعالیت خود چندین مورد ضربه خورده است و یک مورد نیز امان نامه درافت کرده، ادامه داد:اعضای این گروه در منطقه کوهشاه رودبار جنوب در کمین عوامل اطلاعاتی قرار گرفتند و در طی یک درگیری مسلحانه چهار ساعته سربازان گمنام امام زمان موفق شدند سه تن از این افراد مسلح را همراه با سرکرده این اشرار را به هلاکت برسانند.

وی گفت: طی این عملیات پنج قبضه سلاح کلاشنیکف و برنو، یک قبضه آرپی چی هفت، مقادیر قابل توجهی مهمات جنگی، یک دستگاه خودرو و شش دستگاه موتورسیکلت که مورد استفاده آنها قرار می گرفت کشف و ضبط شده است.

این مقام ارشد قضائی استان  تصریح کرد: این گروه از اشرار در طی مدت مدیدی  در منطقه ای صعب العبور اتراق کرده بود و تاکنون مبادرت به 14 مورد گروگانگیری مسلحانه، هشت مورد قتل مسلحانه، 10 فقره سرقت مسلحانه، چندین مورد مثله کردن افراد (بریدن قطعه ای بدن افراد)، یک مورد تجاوز به عنف، 40 مورد ضرب و شتم افراد، 5 مورد درگیری با ماموران نظام و 94 مورد اخاذی و زورگیری کرده است.

موحد ادامه داد: سه نفر از اعضای این گره نیز حدود یکماه قبل دستگیر شده اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: در آخرین جنایت این اشرار، شرور بختیار رئیسی همسر 20 ساله خود و خواهر همسر 24 ساله خود را در حالی که باردار بوده به طرز فجیعی و پس از ریختن بنزین بر روی آنها به صورت زنده آتش زده و پس از سوزاندن آنها، اجساد مقتولان را به داخل چاه انداخته که بازتاب های منفی اجتماعی زیادی را در منطقه به دنبال داشته است.

وی افزود: براساس تصمیمات شورای تامین استان پیگیری و برخورد با این گروه از اشرار بر عهده اداره کل اطلاعات استان واگذار شد و مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان با اقدام شجاعانه و هوشمندانه، ظرف چند روز گذشته موفق شدند این کانون شرارت را متلاشی و امنیت را به استان بازگردانند.

وی اظهار کرد: متعاقب این اقدام اداره کل اطلاعات، مجموعه انتظامی و قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در رابطه با امنیت شرق استان مسئولیت دارد، پشتیبانی های لازم را از عملیات اداره کل اطلاعات استان جهت پاکسازی منطقه به عمل آورده است.

وی تاکید کرد: این عملیات و پشتیبانی هنوز هم استمرار دارد و تا دستگیری و برخورد قانونی با تمامی اعضای این گروه ادامه می یاید.

وی گفت: توصیه می کنم باقی مانده اعضای این گروه تا قبل از آنکه به سرنوشت سرکرده گروه مبتلا شوند، اسلحه خود را تحویل داده و خود را تسلیم مراجع قانونی کنند زیرا در این صورت ممکن است مورد رافت و رحمت نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و با دریافت امان نامه به زندگی شرافتمندانه اجتماعی خود بازکردند.

وی عنوان کرد: در غیر این صورت نیروهای مسلح و مراجع قضایی استان کرمان موضوع برخورد قانونی با اعضای این گروه را تا برخورد با آخرین نفر دنبال می کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: به یقین مردم استان کرمان به ویژه مردم جنوب استان نیز برای تامین امنیت منطقه همکاری لازم را با دستگاه قضایی و نیروهای مسلح انجام خواهند داد.

وی تاکید کرد: اعضای این گروه باید بدانند هیچ نقطه امنی در استان و کشور برای آنها وجود ندارد و راهی جز آنکه خود را به نظام پناهنده کنند، نخواهند یافت.

وی از پرسنل جان برکف اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی و قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دادستان رودبار و سایر قضات که پشتیبانی قضائی لازم را از نیروهای عمل کننده داشتند، تقدیر کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان یادآور شد یادآور شد: این گروه اخرین گروه مسلح شرارت در استان کرمان بوده است  که مورد ضربه مهلک واقع شده است و در حال حاضر گروه مسلح شرارتی در استان کرمان وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز