مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

سنجش ۳۰ هزار نو آموز کرمانی بدو ورود به دبستان

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۴:۴۶:۲۹
کد خبر: ۴۳۴۰۹۵
سنجش ۳۰ هزار نو آموز کرمانی بدو ورود به دبستان
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سی هزار نو آموز بدو ورود به پایه اول دبستان تا کنون در این استان از نظر سلامت و آمادگی تحصیلی سنجش شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی با اعلام این خبر افزود: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 18 خرداد ماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این طرح نو آموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، گفتار، زبان، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی قرار می گیرند.

محسن بیگی با اشاره به راه اندازی 38 پایگاه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در استان، خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود بیش از 54 هزار نو آموز بدو ورود به کلاس اول دبستان در تابستان امسال در این پایگاه ها مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 27 هزار و 405 نفر از این نو آموزان پس از ارزیابی اولیه به مدارس عادی معرفی شده اند، بیان داشت: سه هزار و 522 نفر از این نو آموزان نیز جهت ارزیابی دقیق تر  به مرحله تخصصی ارجاع شده اند.

محمد محسن بیگی گفت: از تعداد نو آموزانی که به مرحله تخصصی ارجاع شده اند، 623 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 425 نفر مشکوک به مشکل شنوایی، 37 نفر مشکوک به مشکل جسمی و دو هزار و 95 نفر  مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی هستند.

وی با اشاره به راه اندازی دو پایگاه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ویژه نو آموزان عشایر گفت: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نو آموزان عشایر در استان کرمان رایگان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز