اولین همایش استانی علمی- تخصصی دانش آموزان دیر آموز در سیرجان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۴:۴۶:۴۱
کد خبر: ۴۳۴۰۹۶
اولین همایش استانی علمی- تخصصی دانش آموزان دیر آموز در سیرجان برگزار شد
اولین همایش استانی علمی- تخصصی دانش آموزان دیر آموز به منظور شناسایی وتوجه به ویژگی های این دانش آموزان و هم اندیشی در راستای تهیه برنامه مدون و جامع آموزشی برای آموزش آنان در سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این همایش، آموزش و تربیت انسان های آگاه را از مهمترین وظایف آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش علاوه بر انجام این مهم، موظف به جذب کودکان لازم التعلیم و ارائه آموزش با کیفیت متناسب با نیاز های آنان است.

رضا طلا بیگی با بیان اینکه محدوده بهره هوشی دانش آموزان دیر آموز(مرزی) بین 70 تا 84 می باشد و این دانش آموزان تنها در حیطه تحصیلی دارای عملکرد محدود تر و ضعیف تری نسبت به همسالان خود هستند، گفت: تدوین برنامه جامع آموزشی برای آموزش به دانش آموزان دیر آموز ضروری است.

وی به شناسایی بیش از سه هزار دانش آموز دیر آموز در استان کرمان اشاره و اظهار کرد: شناسایی و جدی گرفتن آموزش به دانش آموزان دیر آموز براساس سند تحول بنیادین و تعهدات جهانی امری اجتناب ناپذیر است.

طلابیگی از تشکیل دبیر خانه دانش آموزان دیر آموز در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد و افزود: تغییر نگرش و دیدگاه معلمان، اولیا و مسئولان نسبت به دانش آموزان دیر آموز، توانمند سازی و به روز رسانی معلمان و آشنایی والدین با خصوصیات و ویژگی های آنان،  لازمه پیشرفت تحصیلی این دانش آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر انسداد مبادی بی سوادی در استان، اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت تحصیلی و آموزش اصولی  متناسب با استعداد و توانایی دانش آموزان دیرآموز، آسان ترین مسیر برای انسداد مبادی بی سوادی در دوره ابتدایی است.

رضا طلا بیگی ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان دیر آموز را نیز ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در ارائه خدمات مشاوره ای باید نیاز هر دانش آموز شناسایی و خدمات مشاوره ای با توجه به رعایت اصل تفاوت های فردی به این دانش آموزان ارائه شود.

وی بر ارائه محتوای مکمل و ترمیمی و تدوین برنامه  جامع و مدون آموزشی  متناسب با نیاز های آموزشی و روانی دانش آموزان دیر آموز تاکید کرد.

طلابیگی تدوین محتوای آموزشی یکسان ویژه نو آموزان پیش دبستانی را نیز ضروری خواند و خاطر نشان کرد: الگوی جهانی پیش دبستانی باید در دستور کار مراکز پییش دبستانی قرار گیرد تا بتوانیم در این مراکز مفاهیم کلیدی و مهارت های خود کارآمدی، عزت نفس، قدرت حل مسأله و ... را آموزش داده و در نو آموزان تقویت کنیم.

وی از سنجش نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی در 15 شهر و منطقه استان به منظور شناسایی دانش آموزان با نیاز های ویژه و مداخله زود هنگام در تابستان 95 نیز خبر داد.

رضا طلابیگی گفت: 104 مقاله به دبیر خانه همایش استانی  دانش آموزان دیر آموز در محور های نقش معلم و والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیر آموز، شناخت ویژگی های عاطفی دانش آموزان دیر آموز و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی، تکنو لوژی آموزشی و نقش آن بر آموزش این دانش آموزان، شناسایی دانش آموزان دیر آموز قبل از دبستان و دانش آموزان دیر آموز و ناتوان در یادگیری شباهت ها و تفاوت ها ارسال شده است.

وی از چاپ کتاب مجموعه مقالات منتخب همایش دانش آموزان دیر آموز نیز خبر داد.

بر پایه این گزارش؛ اولین همایش علمی- تخصصی دانش آموزان دیر آموز در سیرجان برگزار و از مقالات برتر این همایش تقدیر شد.

 

نظر شما