رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

خبرنگاران باید با ارائه مطالب خود اثرات مثبتی برجامعه بگذارند

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۰۸:۳۱:۳۸
کد خبر: ۴۴۲۵۰۱
خبرنگاران باید با ارائه مطالب خود اثرات مثبتی برجامعه بگذارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خبرنگاران باید ارزش شغل خود را بدانند و با ارائه مطالب خود اثرات مثبتی برجامعه بگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت روز خبرنگار گفت:  17 مردادماه بهانه ای برای تبریک روز خبرنگار و حضور در جمع رسانه ها شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در ارتقای سطح سلامت جامعه گفت: بسیاری از صحبت ها و مطالبات پزشکی باید به زبان  و گفتمان مردم باشد و به ساده ترین شیوه ممکن ارائه شود.

 دکتر حق دوست با بیان اینکه عملکرد رسانه ها در حوزه سلامت متعدد است، اظهار داشت: دیدن ایرادات و انعکاس مشکلات پیش آمده به مسئولان از جمله رسالت های رسانه ها به شمار می رود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه گفت: بحث سلامت مردم بویژه نشاط اجتماعی را باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

 وی افزود: در بحث نشاط اجتماعی نباید اقتصاد را در این موضوع دخیل بدانیم اما نشاط اجتماعی برگزاری کنسرت و ساز و ... نیست بلکه می توان نشاط اجتماعی را در استفاده از رنگ های شاد، بوی خوش، به کار بردن الفاظ زیبا و مثبت، انس گرفتن با طبیعت و طبیعت گردی و... عنوان کرد.

 وی اظهار کرد: باید در مورد نشاط اجتماعی و مصداق های  آن صحبت کرد همانگونه که در زمینه حفظ محیط زیست و سایر موضوعات دیگر صحبت می کنیم.

 دکتر حق دوست گفت: رسانه ها به عنوان رکن اصلی اطلاع رسانی، فرهنگ و سواد سلامت را در جامعه نهادینه کنند و رشد دهند.

وی ادامه داد: رسانه ها یکی از عناصر اصلی و سازنده کنترل و پیشگیری از بیماری ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و نظام سلامت بدون حضور رسانه ها برای تحقق سلامت در جامعه بسیار ناتوان است.

وی گفت: هر روز که می گذرد نیاز به ارتباطات جمعی در حوزه سلامت بیشتر می شود.

دکتر حق دوست بیان کرد: زمانی مشکل عمده نظام سلامت بروز بیماری های واگیردار بود که ابزار اصلی کنترل و پیشگیری بیماری ها در دست دانشگاه و واکسن بود در حالی که اکنون کنترل بیماری های غیرواگیر در همه موارد مربوط به حوزه سلامت نیست و کمک بخش های مختلف را می طلبد.

وی گفت: عوامل مختلفی در بروز و شیوع بیماری های غیرواگیر از جمله فردی و اجتماعی نقش دارند که رسانه ها می توانند در کنترل موثر این عوامل به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: رسانه ها و ابزارهای جدید بویژه فضای مجازی، مدیریت اطلاعات را در دست دارند و نسل جدید درک صحیح تری از ارتباطات جمعی دارند.

دکتر حق دوست گفت: اطلاع رسانی از بخش سلامت باید با در نظر گرفتن این تغییر و تحولات در حوزه ارتباطات از جمله فضای مجازی باشد تا از جریان اطلاع رسانی عقب نمانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: رسانه های محلی نقش تاثیرگذاری برجامعه دارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز