معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان:

۵۰ درصد اعتبارات سال ۹۴ کرمان اختصاص داده شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۵:۳۳:۰۸
کد خبر: ۴۴۶۲۳۴
۵۰ درصد اعتبارات سال ۹۴ کرمان اختصاص داده شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان گفت: پروژه‌های عمرانی سال گذشته استان رو به اتمام است، اما اعتبارات دولتی در سال قبل فقط 50 درصد اختصاص داده شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا فتوت در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی شهرستان بم با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی باید وابستگی به نفت از بین برود و کشور بتواند در هر شرایطی روی پای خود بایستد و نیاز است، مردم در این باره مشارکت داشته باشند، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و ابلاغ برخی دستورات به ریاست جمهوری، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل و به تبع آن این ستاد با ریاست استاندار در مراکز استان‌ها تشکیل و برخی اقدامات صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید طرح مثلث توسعه اقتصادی از سوی استاندار کرمان مطرح شد و حضور نمایندگان مردم در مجلس و ائمه جمعه در این مثلث نتایج خوبی به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان ضمن امیدواری با حضور سرمایه‌گذاران در استان کرمان و همچنین حمایت مسئولان شاهد ایجاد اشتغال در منطقه باشیم، یادآور شد: پروژه‌های عمرانی سال گذشته رو به اتمام است، اما اعتبارات دولتی در سال قبل فقط 50 درصد اختصاص داده شد.

فتوت با اشاره به اینکه شعار امسال استان، توسعه حول محور ولایت است که این توسعه باید بر پایه پیروی از مقام معظم رهبری باشد، گفت: امید است از طریق شورای اقتصاد مقاومتی شهرستان بم اقدامات خوبی در این منطقه صورت گیرد.

***مشکل اصلی اقتصاد کشور وابسته بودن به نفت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان در ادامه با حضور در جمع کارکنان فرمانداری شهرستان بم، افزود: تحریم‌های علیه ایران و برخی مسائل و مشکلات اقتصادی دولت و مردم را در تنگنا قرار دارد.

فتوت با اشاره به اینکه مشکل اصلی اقتصاد کشور ما وابسته بودن به نفت است و این وابستگی در شرایط کنونی خودش را به وضوح نشان داده است، یادآور شد: در بحث اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری تبیین و به سران قوا ابلاغ شده، چاره‌ای نداریم، جز برنامه‌ریزی مناسب دولت و صبر و بردباری مردم تا از این مشکلات عبور کنیم.

وی تمام تلاش دولت را رفع مشکلات اقتصادی دانست و افزود: لازمه برطرف شدن مشکلات، ارتباط با دنیاست که دولت در این مورد کارهای خوبی انجام داده و نتیجه آن حضور سران کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی در ایران است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان با تاکید براینکه اگر اقتصاد یک کشور رونق داشته باشد، چرخ دولت هم می‌چرخد در غیر اینصورت علاوه بر متضرر شدن دولت مردم نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: به دنبال مشکلات اقتصادی کشور، در مورد رفاه کارکنان و تامین نیازمندی‌های آنها نیز به مشکل برخوردیم و نتوانستیم به خوبی در این مورد اقدام کنیم.

فتوت با اشاره به دغدغه‌های دولت درراستای رفع مشکلات مردم، یادآور شد: شهرستان بم سرمایه‌های زیادی دارد و فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند 10 سال دیگر آینده فرزندان این شهر را تامین کند.

وی با قدردانی از صنایع خودروسازی کرمان که در طرح اقتصاد مقاومتی پشتیبان شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر هستند، گفت: توسعه و پیشرفت همه نقاط استان کرمان از اولویت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان است و تلاش‌های در این زمینه در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز