رییس کل دادگستری استان کرمان:

خشونت، به هم گرایی اجتماعی لطمه وارد می کند/گاهی خانواده ها ناخواسته اقدام به ترویج فرهنگ انتقام گیری در فزرندان خود می نمایند

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۱۶:۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۵۶۶۸۶
خشونت، به هم گرایی اجتماعی لطمه وارد می کند/گاهی خانواده ها ناخواسته اقدام به ترویج فرهنگ انتقام گیری در فزرندان خود می نمایند
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : رسانه ها و بویژه صداوسیما بایستی در جهت ترویج فرهنگ بردباری و صبوری در جامعه تلاش کنند و ضرورت دارد آستانه تحمل افراد بالا رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان که با موضوع خشونت برگزار گردید،ضمن  تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: دو جرم سرقت و خشونت امنیت اجتماعی جامعه را دچار فرسایش می نماید.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان هشدار داد:گاهی خانواده ها ناخواسته اقدام به ترویج فرهنگ انتقام گیری در فزرندان خود می نمایند.

وی عدم مهارت در گفت و گو را یکی از عوامل ایجاد خشونت وضرب وجرح دانست وافزود:یکی از پیامد های منفی خشونت این است که به همگرائی اجتماعی جامعه صدمه ولطمه وارد می کند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان داشت: 15 درصد کاهش سرقت در استان کرمان طی سال جاری را دنبال می‌کنیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: سرقت و خشونت به عنوان اولویت‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان در نظر گرفته شده‌اند زیرا این دو جرم عوامل تولید پرونده در مراجع قضایی کشور هستند.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به اینکه سرقت و خشونت دو جرم سنتی هستند، تصریح کرد: تاکنون هیچ جامعه‌ای عاری از خشونت و سرقت نبوده است.

وی اضافه کرد: برای کاهش سرقت و خشونت باید اقدامات لازم را انجام داد و هرچند خشونت وجود دارد اما ما نگران رشد خشونت هستیم زیرا زنگ خطر خشونت به صدا درآمده است و پرونده‌های ضرب و جرح عمدی افزایش زیادی دارد.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان متذکر شد: روزانه یک هزار و 500 گواهی صدمات بدنی عمدی در کشور توسط پزشکی قانونی صادر می‌شود و این آمار نگران کننده است.

موحد با بیان اینکه رسانه ها ناخواسته فرهنگ خشونت را درجامعه ترویج ندهند، خواستار انجام اقدامات فرهنگی از سوی رسانه ها در راستای افزایش صبر و بردباری و ایجاد فضای شاد در جامعه در راستای کاهش خشونت ها شد.

وی با اشاره به اینکه 71درصد جمعیت ایران در شهرها زندگی می کنند،اظهار داشت:تراکم جمعیت خود نیز می تواند مولد خشونت باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز