معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان عنوان کرد:

اختصاص شعب ویژه جهت رسیدگی به پرونده های مرتبط با خشونت

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۱۶:۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۵۶۶۸۷
اختصاص شعب ویژه جهت رسیدگی به پرونده های مرتبط با خشونت
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از اختصاص شعب ویژه جهت رسیدگی به پرونده های مرتبط با خشونت با بهره گیری از قضات مجرب دادگستری خبر داد
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدباقر اسلامی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان اظهار داشت: نقاط مستعد سرقت در استان کرمان شناسایی شده است و با مدیریت فرماندار کرمان نصب دوربین‌های مداربسته در این مکان‌ها انجام می‌شود.

این مقام قضائی از حمایت و پشتیبانی از طرح پژوهشی مرتبط با خشونت با عنوان بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر خشونت در شهر کرمان خبر داد وافزود: ارتقا آگاهی های حقوقی آحاد جامعه با بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی یکی دیگر از اقدامات این معاونت در بحث پیشگیری از وقوع جرم بوده است

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: دانشگاه علوم پزشکی در راستای کاهش سرقت نسبت به سیستم پایش تصویری در بیمارستان‌ها اقدام کرده و تاکنون بیمارستان‌های باهنر و افضلی‌پور به این سیستم مجهز شده‌اند.

وی بیان داشت: اداره کل بهزیستی استان کرمان نیز به جمع دستگاه‌های مرتبط با بحث پیشگیری از سرقت پیوسته است.

اسلامی ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی نیز در راستای کاهش سرقت نسبت به سیستم پایش تصویری در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه اقدام کرده است که تاکنون بیمارستان‌های باهنر و افضلی‌پور به این سیستم مجهز شده‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه عمل پیشگیری از خشونت با ریزجرم اصلی ضرب و جرح نیز در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان قرار دارد و اقداماتی در این زمینه از جمله تهیه سیمای جرم خشونت، برگزاری همایش‌ها، انعقاد تفاهمنامه‌ها با دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

این مقام قضایی افزود: شعبه‌های ویژه با موضوع خشونت در دستگاه قضایی استان کرمان در نظر گرفته شده است و برنامه‌هایی با استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای پیشگیری از خشونت تولید شده است.

اسلامی از تولید هشت فیلم 100 ثانیه‌ای با محتوای پیشگیری از خشونت خانگی و تدوین محتوای آموزشی از سوی بهزیستی استان کرمان خبر داد.

وی اعلام کرد: بر اساس گزارش های دریافتی در 6 ماه گذشته دستگاه های برتر در اجرای برنامه عمل خشونت ،نیروی انتظامی، آموزش و پرورش ،جهاد دانشگاهی و دادگستری معرفی شدند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز