مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

تعامل بهینه آموزش و پرورش با نیروی انتظامی موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۱۷:۰۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۶۶۹۸
تعامل بهینه آموزش و پرورش با نیروی انتظامی موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود
مدیر کل آموزش و و پرورش استان کرمان گفت: تعامل بهینه آموزش و پرورش با نیروی انتظامی موجب کاهش ناهنجاری های و آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در نشست شورای سیاست گذاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان در قالب پروژه مهر 95، خاطر نشان کرد: فرهنگسازی، آگاه سازی ، اعتماد سازی  و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رسالت مشترک آموزش و پرورش و نیروی انتظامی هستند.

وی به تعامل موثر و مطلوب آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان اشاره کرد و افزود: حضور ماموران نیروی انتظامی در مدارس و اطلاع رسانی  آسیب های اجتماعی همراه با ارائه نمونه و سند به دانش آموزان  از طرف پلیس بسیار موثر است.

محسن بیگی با مهم خواندن نقش آموزش و توانمند سازی دانش آموزان در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: آشنایی دانش آموزان با آسیب های اجتماعی نقش موثری در کاهش این آسیب ها دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  اذعان داشت: عدم آگاهی و جهل نسبت به آسیب های اجتماعی موجب بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی می شود، پس آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت در جامعه در کاهش این آسیب ها موثر است.

محمد محسن بیگی ترویج اخلاقیات، تقویت عزت نفس، اعتماد و روابط اجتماعی را از مهمترین راهکار های کاهش آسیب های اجتماعی دانست و بر نهادینه کردن این خصوصیات در مدارس تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی سامانه سرویس مدارس به آدرس اینترنتی skoolservice.kermanedu.ir نیز اشاره کرد و افزود: این سامانه بصورت هوشمند مسافت منزل تا مدرسه و کرایه سرویس دانش آموز را محاسبه می کند.

محسن بیگی از تشکیل کارگروه نظارت بر عملکرد سرویس مدارس با همکاری نیروی انتظامی، تاکسیرانی و آموزش و پرورش خبر داد و خاطر نشان کرد: سعی می کنیم راه های غیر قانونی در بحث سرویس مدارس را ببندیم تا سرویس دهی دانش آموزان در استان با کمترین عوارض انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه قرارداد رانندگان متخلف سرویس مدارس فورا لغو می شود، گفت: طبق توافقات  صورت گرفته، تاکسیرانی موظف است به سرعت ماشین های مشکل دار را جایگزین کند.

 محمد محسن بیگی از والدین به عنوان یکی از مهمترین ارکان تعلیم و تربیت نام برد و افزود: اگر والدین در بحث تعلیم و تربیت ورود پیدا کنند و مشکلات آموزشی و سرویس مدارس را به مسئولان آموزش و پرورش اطلاع رسانی کنند، بسیاری از مشکلات حوزه تعلیم و تربیت به حد اقل می رسد.

نشست شورای سیاست گذاری فرماندهی انتظامی و آموزش و پرورش استان کرمان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، به منظور ساماندهی سرویس مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان ، والدین و معلمان در قالب پروژه مهر برگزار شد.

 

نظر شما