مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

رتبه اول کشوری استان کرمان در بحث پوشش نو آموزان پیش دبستانی

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۱۴:۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۵۷۰۸۱
رتبه اول کشوری استان کرمان در بحث پوشش نو آموزان پیش دبستانی
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان با پوشش بیش از 74 درصد نو آموزان پیش دبستانی در پیش دبستانی ها رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن‌بیگی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری اظهار داشت: فرم لباس مدارس دغدغه‌ای بود که ذهن مسؤولان مدارس، مسؤولان شهر و خانواده‌ها را درگیر کرده بود.

وی بیان داشت: تغییر فرم لباس مدارس و عدم انجام دوخت آن در داخل استان کرمان از مهمترین دغدغه‌ها بود، زیرا لباس دانش‌آموزان کرمانی در دیگر استان‌ها و به صورت دلالی دوخته می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: به بحث فرم لباس مدارس استان کرمان ورود کردیم و به دنبال اصلاح روند بودیم، زیرا با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم  رهبری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می‌توان ظرفیت بزرگی را برای استان با تولید لباس مدارس و اشتغالزایی حاصل از این بخش ایجاد کرد.

محسن‌بیگی ابراز داشت: در سال جاری ممکن است به هدف نهایی و ایده‌آل در بحث لباس فرم مدارس استان کرمان نرسیده باشیم، اما بخشی از مشکلات رفع شده است.

وی تصریح کرد: بازدید از مراکز دوخت لباس انجام شده است و از آبان یا آذرماه سال جاری برای تولید فرم لباس مدارس در سال تحصیلی 97-96 در استان کرمان اقدام می‌کنیم تا تمام ظرفیت تولیدی استان فعال شود و تمام لباس‌ها در استان دوخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: ثبات رنگ و فرم مدارس را از این منظر در نظر گرفته‌ایم تا خانواده‌ها راحت باشند، زیرا از نظر قانونی هیچ اجباری برای فرم مدارس وجود ندارد و بچه‌ها می‌توانند با لباس معمولی به مدرسه بروند، اما برای نظم و انضباط و سایر مسائل به بحث لباس فرم مدارس ورود کرده‌ایم.

محسن‌بیگی ادامه داد: اگر حمایت استانداری کرمان نبود در بحث لباس فرم مدارس در استان کرمان موفقیتی نداشتیم و هنرستان‌ها نیز آمادگی تولید بخشی از لباس‌ها را دارند.

وی عنوان کرد: حرفه‌آموزی و مهارت آموزی از جمله اقدامات آموزش و پرورش در بحث اقتصاد مقاومتی است تا بچه‌ها شغلی را در آینده داشته باشند و بتوانند اشتغالزایی هم بکنند.

محسن‌بیگی بیان داشت: تیمی در استان کرمان تشکیل شده است و پیگیری لازم در زمینه لباس فرم مدارس را انجام می‌دهد و گزارش‌های لازم به ما ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 570 هزار دانش‌آموز طی سال تحصیلی جدید در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل می‌شوند، ابراز داشت: از نظر پوشش پیش‌دبستانی رتبه نخست کشور را داریم و 74 درصد بچه‌های ما در دوره پیش دبستانی حضور داشته‌اند و به‌دنبال ارتقاء این آمار هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 23 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس استان کرمان ثبت‌نام شدند و پیش‌بینی می‌کنیم، شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال جاری افزایش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز