مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

نقطه تمرکز پیشگیری های رشد مدار، تمرکز بر روی شخصیت افراد است

۱۳۹۵/۰۶/۲۵ - ۱۰:۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۵۷۳۲۰
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: هدف پیشگیری از جرم این است که با ارتقاء آگاهی های حقوقی آحاد جامعه سعی شود تا قبل از این که جرمی واقع شود افراد از این جرم اجتناب کنند .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محبوبه میرزا بیگی اظهار داشت: یکی از انواع پیشگیری ، پیشگیری فرد مدار یا اجتماعی است که شامل مجموعه تدابیر و اقدامات غیر کیفری قبل از وقوع جرم به منظور شکل گیری درست نظام رفتاری و شخصیت افراد و جامعه پذیر شدن آنان است .

وی ادامه داد: در واقع نقطه تمرکز در پیشگیری های رشد مدار بر روی شخصیت افراد است و تلاش می شود که افراد طوری تربیت شوند در آینده انگیزه مجرمانه پیدا نکنند و به دنبال ارتکاب جرم نباشند یا اگر ذهنیت مجرمانه پیدا کردند آن را بر منصه ظهور نرسانند.

وی تصریح کرد: یکی از زیر شاخه های پیشگیری اجتماعی ، پیشگیری رشد مدار است که سعی می شود تا اقدامات و تدابیر زود هنگام روانشناسی و اجتماعی در فرآیند رشد و تربیت کودکان گام برداشت و جرم را در نطفه نابود کرد .

این مقام قضایی یاد آور شد: جامعه هدف در اجرای این نوع پیشگیری ها افراد زیر هجده سال هستند چون این زمان ، زمان طلایی است که می توان بر روی شخصیت افراد تمرکز کرد .

وی یاد آور شد: نکته قابل توجه ، تاکید مقنن بر مسئولیت آموزش و پرورش در امر پیشگیری از وقوع جرم به خصوص پیشگیری اجتماعی است که در این میان می توان به موازات ناظر به نهاد های وابسته بر آموزش و پرورش مانند اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان ایران مصوب 1358 که هدف از تشکیل انجمن را راهنمایی و تذهیب افکار و اخلاق کودکان و نوجوانان می داند و همینطور بند 4 ماده یک که اشاره به تحکیم مبانی شخصیت  و خودآگاهی در کودکان و نوجوانان دارد اشاره نمود

وی در پایان افزود: خوشبختانه در این راستا معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با همکاری سایر نهاد ها و ادارات مرتبط اقدامات خوبی را در این زمینه  آغاز نموده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز