استاندار کرمان:

اقتصاد مقاومتی دریچه جلب اعتماد مردم به نظام است/ مردم در توسعه استان شریک هستند

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۴:۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۶۱۷۹۶
اقتصاد مقاومتی دریچه جلب اعتماد مردم به نظام است/ مردم در توسعه استان شریک هستند
استاندار کرمان گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس واژه تکلیف در فرهنگ ایرانی مفهوم یافت،امروز تکلیف ما خدمت به مردم و تلاش در جهت توسعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی استاندارکرمان در همایش بزرگ سنگر سازان بی سنگر و یادواره شهدای تیپ مهندسی رزمی خیبر ضمن درود به مقام شامخ شهدای والا مقام، جهادگر و بی ادعای دوران دفاع مقدس، گفت: بدون تردید برگزاری این نوع مراسم برای تجلیل از مقام شهدا دو نکته اساسی است، یکی یادآوری این جانفشانی ها و یکی هم عبرت گرفتن.

وی افزود: یادآوری اینکه در عصری نسلی از جوانان این مملکت بدون چشمداشت و ادعا و با تمام وجود برای دفاع از این مرز و بوم تلاش نموده اند و اینکه ایشان با مقابله با منیت ها فقط برای رضای خدا جنگیدند، مهم است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در آن دوران سبقت فقط در شهادت بود، افزود: بخل و حسادت در آن دوران بی معنی بود

وی گفت: واژه تکلیف در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما از همان دوران وارد شد و در حال حاضر نیز این واژه برای مسئولین و مردم کلید واژه موفقیت و پیشرفت و سازندگی است.

استاندار کرمان در خصوص عبرت گرفتن از آن دوران نیز افزود: عبرت گرفتن یعنی اینکه با مردم فاصله نگیریم، فاصله گرفتن از مردم یعنی بی اعتمادی به نظام و عقب افتادن کشور در همه عرصه ها و باید بکوشیم اعتماد مردم به نظام مفدس جمهوری اسلامی حفظ شود.

وی با تاکید اینکه اعتماد مردم به اقتصاد حال حاضر ایران لطمه دیده است،بیان داشت: مسئولین باید بکوشند تا اعتماد مردم را روز به روز به نظام بیشتر کنند و اقتصاد مقاومتی دریچه جلب این اعتماد است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری اقتصادی مردمی است و باید با کمک مردم اقتصاد مقاومتی محقق شود.

رزم حسینی با اشاره به اقدامات اخیر استان کرمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:ما از محروم ترین منطقه کشور و استان شروع کردیم و مدل جدیدی از اقتصاد مقاومتی را با مردم و برای مردم شروع کرده ایم و الگوی موفق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج را به کل استان تعمیم دایم و ان شاالله با کمک مردم و شرکت های توسعه گرا بتوانیم در انجام این مهم موفق شویم

وی به شرکت های ملی توسعه گرایی که سیاست های اجرایی این ایده را بر عهده گرفتند اشاره نمود و افزود: این موسسات باید با مردم در توسعه مشارکت نموده و برای مردم هر منطقه خلق ثروت نمایند.

استاندار کرمان همچنین در خصوص تحقق اهداف طرح منطقه بندی اقتصادی استان کرمان گفت: این شرکت ها باید در جهت توانمند سازی مردم پیش رفته و توسعه را برای مردم و با مردم محقق کرده تا مردم با اتکا به توانمندی های خود بتوانند در این امر سهیم باشند.

وی به جهاد سازندگی و جهاد نصر به عنوان برگزار کنندگان این همایش و گروهی که در جهت آبادانی کشور تلاش نموده ، گفت: کار اصلی و ماموریت و رسالت شما مبارزه با فقر و محرومیت است و شما می توانید در این ایده و طرح نو در استان دولت را کمک نمایید.

وی نقش دولت را نظارت، کنترل و حمایت از بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دانست .

به گزارش روابط عمومی استاندای کرمان،این همایش در راستای  ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس با مشارکت کانون سنگر سازان بی سنگر با برگزاری جشنواره ورزشی آغاز و با برگزاری بیست وششمین گردهمایی بزرگ سنگر سازان بی سنگر و یادواره شهداء تیپ مهندسی رزمی خیبر پایان یافت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز