مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک مبنای نظری است

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۱۶:۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۶۲۳۶۷
اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک مبنای نظری است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: یکی از پروژه هایی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید، تالارهای گفتگو بود که سه رکن اصلی دارد و تاکنون 15 تالار در سطح استان با حضور هنرمندان، شوراهای فرهنگ عمومی و ... تشکیل داده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیزاده در تالار گفتگوی اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران مسئول و سردبیران رسانه های کرمان افزود: جلساتی با اصحاب رسانه برای تبیین تالارهای گفتگو در مرکز استان داشته ایم و 10 موضوع از جمله زن و مدیریت اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد فرهنگ و هنر، سرمایه گذاری و بورس، اقتصاد، اخلاق، رفتار و آموزش، کالای قاچاق و ... برای اقتصاد مقاومتی در تالارهای گفت و گو در دستور کار قرار گرفته است.

علیزاده با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: رسانه ها باید به صورت عملی به این موضوع ورود کرده و به این باور برسند که اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه مبانی نظری است.

وی بیان کرد: گفتمان سازی فرآیندی است که با شناخت جامعه هدف و استفاده از ابزار رسانه و آموزش به نتیجه رسیده و البته فرآیندی زمان بر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: رسانه های ما به عنوان ابزار قدرتمندی در اجرای بسیاری از اهداف کلان کشورها کاملا موثر هستند و در دنیای امروز حمایت رسانه راهبرد اساسی گفتمان سازی به شمار می آید.

وی افزود: رسانه شاه راه اصلی گفتمان سازی در جامعه است و با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، امیدواریم رسانه های استان بیشتر در این زمینه برنامه ریزی کنند و تالاهارهای گفتگو به نوعی اتاق فکر و همکفری است.

در ادامه این جلسه که قریب به سه ساعت به طول انجامید، حدود سی نفر از مدیران مسئول و سردبیران نشریات و خبرگزاری های استان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و نحو ورود مطبوعات و رسانه ها به این مقوله شده و مشکلات صنفی و رسانه ای را با استاندار کرمان در میان گذاشتند.

در استان کرمان بیش از 320 نشریه و پایگاه های اطلاع رسانی مجوز اخذ کرده اند که حدود 70 درصد از آنها فعال می باشند.

لازم به ذکر است که از این مجموع تعداد 9 روزنامه و مابقی به صورت هفته نامه تا سالنامه می باشند.

این دومین تالار گفتگوی اقتصاد مقاومتی است که با حضور استاندار کرمان و مدیران مسئول نشریات و سردبیران رسانه های کرمان برگزار گردید، اولین جلسه آن در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز