مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

ارزیابی عادلانه و پاسخگویی شفاف، لازمه رضایت مندی در سیستم های اداری هستند

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۱۳:۰۴:۵۵
کد خبر: ۴۶۳۱۸۸
ارزیابی عادلانه و پاسخگویی شفاف، لازمه رضایت مندی در سیستم های اداری هستند
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ارزیابی منصفانه و عادلانه و پاسخگویی روشن و شفاف، لازمه رضایت مندی در سیستم های اداری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی که در مراسم تقدیر از رابطین ارزیابی واحدهای داخلی و بازرسان ویژه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی  اداره کل آموزش و پرورش استان  سخن می گفت، از ارزیابی و عملکرد به عنوان یکی از اصول اساسی مدیریتی نام برد و خاطر نشان کرد: ارزیابی و نظارت بخش مهم هر فعالیت است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فرآیند و برنامه ای در آموزش و پرورش نباید خارج از چارچوب ارزیابی و عملکرد انجام شود، اظهار کرد: همه ی  برنامه ها و فعالیت ها باید قبل، حین و بعد از اجرا در مسیر بررسی، ارزیابی و کنترل قرار گیرند.

محسن بیگی بر ارزیابی مستمر و اصولی نقاط آسیب پذیر و آسیب زا در حوزه  کاری تاکید و تصریح کرد: ارزیابی برنامه ها و فعالیت ها متناسب با اهداف سازمانی، دستیابی به اهداف را آسان تر می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان مهمترین هدف و نقاط قوت ارزیابی را آموزش و آسیب شناسی دانست و خاطر نشان کرد: آموزش در زمان شروع  و ارزیابی فعالیت ها، لازمه  اصلاح فرایند ها است.

محمد محسن بیگی اذعان داشت: ارزیابی باید منصفانه و بر اساس واقعیت ها باشد تا مسائل حاشیه ای بر قضاوت ارزیابی کنندگان تاثیر منفی نگذارند.

وی با تاکید بر اینکه حق نداریم به عنوان مسئول از اختیارات خود استفاده ابزاری کنیم، افزود: باید تلاش شود تا ارزیابی، کنترل و بررسی های ما به عنوان ابزار مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به گستردگی آموزش و پرورش استان کرمان از نظر جغرافیایی و تنوع فعالیت ها اشاره  کرد و بیان داشت: ارزیابی عملکرد، ضمن مشخص کردن جایگاه عملکردی آموزش و پرورش استان، زمینه بررسی اقدامات انجام شده و آسیب شناسی فعالیت ها را نیز فراهم می سازد.

محمد محسن بیگی به ثبت نام بیش از 4 هزار و 500 فرهنگی در سامانه نقل و انتقال فرهنگیان در استان کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به موافقت با انتقال دو هزار و 200 نفر از مجموع این تعداد روند نقل و انتقالات فرهنگیان در استان  با کمترین چالش و حداکثر رضایتمندی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: ارزیابی" منصفانه" و"عادلانه" و پاسخگویی روشن و شفاف لازمه رضایت مندی در سیستم های اداری هستند.

محسن بیگی گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان  در جشنواره استانی شهید رجایی در شهریور ماه 95 به عنوان دستگاه برتر در زمینه پاسخگویی ورسیدگی به شکایات مردمی انتخاب و معرفی شد.

 بر پایه این گزارش: مراسم تقدیر از رابطین ارزیابی واحدهای داخلی و بازرسان ویژه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان  با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز