فوق تخصص بیماری های قلب و عروق:

پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی باید ۱۰ تا ۲۰ سال زودتر انجام شود

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۴:۵۹:۲۸
کد خبر: ۴۶۳۹۵۰
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص بیماری های قلب و عروق با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری مهم است، اظهار کرد: برای پیشگیری از بروز این بیماری ها باید از 10 تا 20 سال زودتر شروع کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر یداله فتحی افزود: مجموعه عوامل خطر باعث می شود که در دراز مدت دیواره های رگها سفت و سخت شوند.

وی ادامه داد: مراحل اولیه رسوب در عروق قلب کاملا آشکار نیست؛ تا زمانی که 70 درصد رگ قلب بسته نشود بیماری های قلبی و عروقی هیچ علامتی ندارد و به این دلیل پیشگیری مهم است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود 35 تا 38 درصد مرگ و میرها در کشور قلب و عروقی هستند و سن بیماری های قلبی از کهنسالی به میانسالی و جوانی رسیده حتی در شهرهای بزرگ که رفاه بیشتر، تحرک کمتر و استرس بیشتر دارند این سن به حدود 30 تا 40 سال رسیده است.

وی افزود: یکی از علت های کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، تغییر در سبک زندگی، بی تحرکی، مصرف سیگار و بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت و چاقی است.

  وی اضافه کرد: بیشتر عوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی قابل پیشگیری و با تغییر در سبک زندگی قابل کنترل هستند.

وی در مورد مشخصه های دردهای قلبی گفت: دردهای قلبی به صورت احساس فشار و یا درد در پشت جناق سینه است که این درد می تواند تیر کشیدن به بازوی چپ و گاهی به بازوی راست به صورت همزمان باشد.

وی ادامه داد: برای تشخیص بهتر دردهای قلبی در برخی موارد نیاز به مراجعه پزشک است  و دردها بین 5 تا 15 تا 20 دقیقه طول می کشد.

وی توصیه کرد: اگر احساس ناراحتی در پشت جناق سینه کردید اگر این درد نقطه ای نبود، موضعی نباشد، با بالا و پایین کردن دست و یا تغییر جهت شدت درد تغییر نمی کند این درد جدی است و اگر استعداد بیماری قلبی وجود داشته باشد این درد مهم است.

وی افزود: دردهای قلبی معمولا با یک تعریق سرد همراه با گرفتگی نفس است و در برخی موارد تپش قلب یکی دیگر از علائم بیماری های قلبی محسوب می شود.

 

 

وی گفت: البته تپش قلب می تواند علت هایی چون استرس، اضطراب و یا بیماری های زمینه ای مانند کم خونی و پرکاری تیروئید باشد.

به گفته وی دردهای قلبی در یک نقطه نیستند، بین 5 تا 20 دقیقه طول می کشند و همراه با احساس سنگینی و گرفتگی در سینه هستند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز