مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

شهداد به عنوان یکی از قطب های گردشگری جهان مطرح می باشد

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۱۰:۲۸:۱۶
کد خبر: ۴۶۵۷۹۳
شهداد به عنوان یکی از قطب های گردشگری جهان مطرح می باشد
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ثبت جهانی لوت و کلوت های شهداد به عنوان اولین اثر طبیعی کشور گفت: شهداد، سرزمین پر رمز و رازی است که به عنوان یکی از قطب های گردشگری جهان مطرح می باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" در آئین بهره برداری بیست و پنجمین واحد بوم گردی بخش شهداد با بیان اینکه صنعت گردشگری در پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد،افزود: استان کرمان باید با اماده سازی هرچه بیشتر زیر ساختهای گردشگری در بحث جذب گردشگر جزو ۴ استان اول کشور قرار گیرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر شاهد حضور بی شمار مسافران خارجی و داخلی به استان هستیم و باید تلاش کنیم آمار گردشگران به پنج برابر رقم موجود افزایش پیدا کند.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان راه اندازی ۲۵ واحد بوم گردی در بخش شهداد را از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید خواند و عنوان کرد: واحد بوم گردی کاشکیلو با رعایت اصول فنی و استانداردهای لازم می تواند به عنوان الگوی راه اندازی دیگر  اقامتگاههای استان معرفی شود .
وفایی با بیان اینکه با سرمایه گزاری شرکت هواپیمایی ماهان در شهداد شاهد شکوفا شدن ظرفیتها این منطقه و به دنبال آن تحول اقتصادی شهداد خواهیم بود، بیان داشت: رشد گردشگری و اقتصادی منطقه شهداد کمک شایانی به رشد اقتصادی استان کرمان می کند و امیداریم شهداد به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.
گفتنی است کاشکیلو غلاف شکوفه نخل است که از آن عرقی خوش طعم و معطر بدست میاید و دارای خواص درمانی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز