رئیس دادگستری شهرستان جیرفت تشریح کرد:

نقش مهم روحانیت در پیشگیری از وقوع جرم

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۲:۲۶:۲۳
کد خبر: ۴۶۶۸۹۰
نقش مهم روحانیت در پیشگیری از وقوع جرم
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: ضرورت دارد روحانیون ومبلغین در ایام محرم آثار منفی آسیب های اجتماعی بویژه طلاق و عوارض مخرب آن را برای مردم بیان نمایند

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد علی انجم روز در جمع مبلغین اعزامی از قم و مشهد به شهرستان جیرفت اظهار داشت: مبلغین روحانی نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم در ایام محرم الحرام می توانند داشته باشند

وی با اشاره به آسیب های ناشی از طلاق گفت: روحانیت و مبلغین در حل این معضل اجتماعی به یاری سیستم قضایی بیایند .

انجم روز بیان داشت: با توجه به اینکه در این ماه اقشار گوناگون در مساجد و حسینیه و هیات مذهبی حضور دارند و این ظرفیت در ماههای دیگر سال کمتر بوجود می آید.

وی افزود: روحانیت و اهل فرهنگ  باید از این ظرفیت برای آگاه سازی مردم و پیشگیری از وقوع جرم استفاده نمایند.

وی گفت: در ماه های دیگر سال غالبا افراد متدین در مساجد حضور می بابند ، که کمتر درگیر مسائل قضائی می باشند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت خاطر نشان کرد:در ماه محرم،همه افراد با سلائق و عقاید مختلف در مراسم عزاداری اباعبدالله حسین حضور دارند و بهترین ظرفیت برای بررسی معضلات اجتماعی و آسیب ها می باشد.

وی با اشاره به آثار مخرب ماهواره بر خانواده ومتعاقبا جامعه بیان داشت:  ندانستن مسائل شرعی و مسائل فرهنگی باعث افزایش طلاق و گسترش سایر جرائم می شود. 

وی گفت: ضرورت دارد مبلغین نسبت به آگاهی بخشی مردم در مسائل وجرائمی از قبیل:فحاشی، توهین، ایراد ضرب و جرح ، قتل ومصرف مشروبات الکلی اقدام کنند وآثار منفی این جرائم را به جوانان گوشزد نمایند .

شایان ذکر است در پایان تعدادی از مبلغین و روحانیت معظم سوالاتی را از ریئس دادگستری نمودند که ایشان به پاسخگویی و تبین راهکارهای آنها پرداختند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز