مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد:

پرداخت بدهی دولت به کشاورزان تا ۱۰ روز آینده

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۰:۳۱:۳۵
کد خبر: ۴۶۷۸۲۱
پرداخت بدهی دولت به کشاورزان تا ۱۰ روز آینده
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال جاری سه هزار میلیارد ریال مصوب شده که تا 10 روز آینده کل بدهی دولت به کشاورزان بابت بدهی بیمه پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مرتضی شهید زاده بعد از ظهر یکشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان، افزود: در سال گذشته نیز سه هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی بیمه کشاورزان اختصاص یافت .

وی تصریح کرد: کلید واژه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی است زیرا اگر در مسیر تولید مشکلی ایجاد شود، بیمه پشتیبان کشاورز خواهد بود.

مدیرعامل بانک کشاورزی عنوان کرد: غیرشفاف بودن بودجه بیمه محصولات کشاورزی و حجم بالای کار و نقدینگی دراین بخش نیازمند ایجاد واحد جدید برای بیمه محصولات کشاورزی است که بانک کشاورزی نیز در آن همکاری داشته باشد.

شهیدزاده ادامه داد: تاکنون 5 هزار و 100 میلیارد تومان از منابع بانکی را در بخش بیمه پرداخت کرده ایم که لاوصول است.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از فعالان بازار پسته و صادر کنندکان آمادگی داریم اما حمایت ما بستگی به فعالیت این مجموعه ها دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی عنوان کرد: کارهای زیربنایی بانک کشاورزی باسیاست های وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ است.

شهیدزاده یادآور شد: 750 هکتار گلخانه برای استان کرمان در سه فاز 250 هکتاری مصوب شده و تا یکماه آینده اجرایی می شود و در کنار این با مشتریان خود شرط کرده ایم که باید شرکت بازرگانی برای صادرات این محصولات شکل گیرد که در دست شکل گیری است.

وی گفت:  در رابطه با پسته بخشی مربوط به تولید و روش تولید است که نشان می دهد در این بخش باید به سمت سامانه های متناسب با این تولید و روش های نوین در این حوزه حرکت کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی ادامه داد: وزیر کشاورزی آمادگی دارد که تسهیلات لازم را در این زمینه واگذار کند.

شهیدزاده با بیان اینکه موضوع دیگر در حوزه پسته، موضوع بازار است، گفت: در شرایط کنونی بازار تعیین کننده چگونگی تولید است و با توجه به اقدامات رقبا، باید تلاش کنیم میزان تولید در واحد سطح افزایش و میزان مصرف انرژی کاهش یابد.

وی بر تشکیل ستادی از نیروهای متخصص در حوزه پسته تاکید کرد و گفت: این ستاد می تواند از واحدها و سازمان های دیگر کمک بگیرد تا مشکلات پسته را برطرف کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: ما همواره خود را مسلط تر و مجهزتر کنیم تا از رقبای خود در حوز ه های مختلف جلوتر حرکت کنیم.

 

***لزوم ایجاد بازار رقابتی برای فروش محصول پسته

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: درمان های مقطعی و مسکن وار برای حل مشکلات پسته جواب نمی دهد.

سید مهدی طبیب زاده افزود: در رابطه با محصول پسته وارد رقابت شدید با رقیب توانمندی شده ایم که سالانه 400 هزار تن تولید دارد و باید شرایط ویژه ای را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد:80 درصد محصول پسته صادراتی است و این به معنای وابستگی آن به  قیمت ارز است و تثبیت نرخ ارز اثرات خود را در حوزه پسته برجای می گذارد.

طبیب زاده گفت: انتظار ما این ست که درخواست های بخش خصوصی درباره پسته و خرما مصوب شود تا به راهکارهای مهمی در این زمینه دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پسته باید درمان ریشه ای و اساسی داشته باشیم زیرا در غیر این صورت پسته را به عنوان یک کالای صادرانی ازدست خواهیم داد.

وی تاکید کرد: برای فروش محصول پسته باید بازار رقابتی را ایجاد کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز