معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

ضرورت راه اندازی نهاد های داوری در بین اصناف/نقش چشمگیر بازاریان و اصناف در پیشگیری از وقوع جرم

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۶:۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۷۰۸۲۱
ضرورت راه اندازی نهاد های داوری در بین اصناف/نقش چشمگیر بازاریان و اصناف در پیشگیری از وقوع جرم
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: بازاریان در عرصه های فرهنگی،تربیتی و پیشگیری از وقوع جرم می توانند نقش چشمگیری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد باقر اسلامی در نشست با جمعی از روسای اتحادیه ها ، بازاریان و اصناف استان کرمان که در راستای تعامل و بهره گیری از ظرفیت اصناف و بازاریان در ترویج فرهنگ پیشگیری و ارتقاء آگاهی های عمومی برگزار شد،بیان داشت: با توجه به اینکه هر فرد بازاری در کار خود متخصص امر است می توان با راه اندازی نهاد داوری درهر صنف مشکلات و اختلافات احتمالی فی مابین فروشنده و خریدار را حل و فصل کنند.

وی خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است جایی اقدامی مفید خواهد بودکه از دل مردم و با حضور مردم و همکاری آنها باشد لذا با تشکیل نهاد داوری صنفی می توان از تشکیل پرونده های حقوقی و قضایی در دادگاهها جلوگیری و به نوعی یاور دادگستری در این زمینه باشند.

این مقام قضائی به نقش بازاریان در عرصه فرهنگی و تربیتی اشاره کرد و افزود:  از همان زمانی که جرقه انقلاب اسلامی زده شد تا زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بازاریان در میدان عمل حضور داشته اند.

وی ادامه داد: بعد از شکل گیری انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی در عرصه دفاع مقدس نیز این قشر شریف و زحمت کش فداکاری های بسیاری از خود به جای گذاشتند.

اسلامی افزود: بازاریان علاوه بر تقدیم شهید در راه دفاع از اسلام و میهن،  پشتیبانی های مادی و معنوی زیادی در پشت جبهه ها انجام داده که برای همیشه در اذهان ملت ایران باقی خواهد ماند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به نقش بازاریان در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: بازاریان قشر عظیمی از جامعه را شامل می شوند و به خاطر ماهیت کارشان که با اکثریت افراد جامعه در ارتباط هستند، نقش به سزایی در ساماندهی مسائل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دارند .

محمد باقر اسلامی افزود: اصناف میتوانند در مباحث مبارزه با قاچاق کالا، ترویج عفاف و حجاب با تولید وتوزیع البسه مناسب با فرهنگ اسلامی و همچنین در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی ایفا کنند.

 

نظر شما