استاندارکرمان عنوان کرد:

۸۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال ۹۶ در کرمان

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۶:۲۴:۳۰
کد خبر: ۴۷۳۰۰۲
۸۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال ۹۶ در کرمان
استاندارکرمان گفت: باحمایت های وزیربهداشت و واگذاری اختیارات به استان ها خوشبختانه دیگر مشکلی در خصوص واگذاری مجوزهای بیمارستانی نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری دربخش سلامت استان که عصرامروز درسالن پیامبر اعظم کرمان برگزارشد تصریح کرد: سرمایه گذارمتقاضی دراین بخش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در جمع بندی در این دوره 200تخت به شمار تخت های بیمارستانی استان افزوده شده  تاکید کرد:امیدواریم تا پایان سال96حدود 800 تخت بیمارستانی در استان کرمان داشته باشیم.

وی افزود: در صورتی که موانع کارسریع تر برطرف شود تاپایان سال 97 به 2هزار تخت بیمارستانی در استان کرمان نیز خواهیم رسید.

وی با تاکید براینکه دولت سعی دارد با واگذاری اختیارات این کارگروه برخی مشکلات  سد راه سرمایه گذاری را رفع کند گفت: باید از حضور سرمایه گذاران در سلامت استفاده شده و کمک شود تا مجوزهاو استعلام های دولتی سریع تر ارائه شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نیاز استان 7هزار تخت بیمارستانی است اظهار کرد: متاسفانه در این خصوص عقب ماندگی داریم ،به گونه ای که نسبت به جهان ما به ازای هر نفر1.1دهم در هزار تخت داریم که مناسب نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش دوستان وبه ویژه حرکت قابل تحسین پزشکان وحضورشان در سرمایه گذاری سلامت بتوانیم سرانه  تخت های بیمارستانی استان را جبران کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه امیدواریم مسئولین بیمارستان نوریه نیزبتوانند 300تخت را در همان محل فعلی بیمارستان اضافه کنند، افزود: امیدواریم کارخانه های استحصال دارو از مواد مخدر و نیز پالایشگاه خون وپلاسما به عنوان کارهای بزرگ در استان کرمان با سرعت پیش برود.

استاندار کرمان پالایشگاه خون کرمان را پنجمین کارخانه بزرگ دنیا در این زمینه ذکر کرد واظهار کرد: از سوی بنیاد پروفسور سمیعی برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری شان تقاضای منابع مالی شده که باید بررسی شود وراههای تامین منابع شناسایی شود حتی باید سرمایه گذار جدید را برای مشارکت به بنیاد سمیعی اضافه کنیم.

وی خواستار ادامه جلسات کارگروه رفع موانع در سرمایه گذاری بخش سلامت  به شکل هر سه ماه یک بار تا بهبود اوضاع سلامت استان شد.

در این جلسه دکتر علی اکبر حق دوست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به عنوان دبیر کارگروه با اشاره به طرح های مدنظر برای ارائه به کارگروه گفت: یکی از مهم ترین پروژه های این بخش بحث بنیاد پروفسور سمیعی است ،دو جلسه در مورد این پروژه برگزار و هیئت موسسی انتخاب شد چند تن از وزرا و مشاور رئیس جمهور و مسئولین ارشد کرمان در تهران وکرمان در این هیئت موسس حضور دارند و باپروفسور سمیعی از طریق ایمیل وتلفن در ارتباط هستند.

وی افزود:منابع مالی 350میلیاردتومانی برای کار بنیاد سمیعی در کرمان نیاز است که وی اعلام کرده وجه نقد در این پروژه نمی تواند بگذارد و بجای آن درزمان تجهیز توسط شرکت های معتبر دنیا حمایت می شود.

وی تصریح کرد:حتی از ایالت باواریا آلمان نیز سرمایه گذارانی معرفی شد که فعلا بنا به شرایط خودشان تمایل به سرمایه گذاری شتاب زده ندارند.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان پارس نیز گفت:مقررشده با همکاری بانک وبیمارستان کارپیش برود والا در صورت کم کاری هئیت مدیره بیمارستان، بانک جای بیمارستان را در پروژه می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کارهای انجام شده روی این بیمارستان به کندی پیش می رود گفت: ما به اعضای هیئت مدیره بیمارستان تذکر دادیم واعلام کردیم یا کار را شروع کنند و یابجای بیمارستان تصمیم گیری می کنیم.

دبیر کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری در بخش سلامت افزود: درخصوص شهرک سلامت در هفت باغ علوی باید درباره نحوه اجرای فاضلاب و موانع زیست محیطی آن صحبت کنند تا تصمیم گیری نهایی انجام شود که به نظر می رسد این پروژه نیاز به بررسی بیشتری دارد.

در این جلسه در خصوص پروژه های سرمایه گذاری دربیمارستان تخصصی وفوق تخصصی آرمین، مهرگان ، پارس صحبت شد.

بیمارستان فوق تخصصی آرمین در خصوص تسهیلات مورد نیاز بانکی طرح موضوع کرده وخواستار توجه کمیسیون ماده5در خصوص مجوز استفاده از زمین پارکینگ شهرداری برای پارکینگ طبقاتی بیمارستان شد واعلام شد در صورت رفع موانع ، این بیمارستان دراول مهرماه 97 آماده بهره برداری است.

مهم ترین مشکل مطرح شده بیمارستان مهرگان نیز نیاز به تسهیلات کم بهره بانکی ونیز حل مشکلات با بیمه ها عنوان شد واعلام شد فازدوم بیمارستان مهرگان با 150تخت بیمارستانی درصورت همکاری بانکی وحل مشکلات ایجاد پارکینگ این بیمارستان، تا6ماه آینده آماده بهره برداری است.

در خصوص پروژه شهرک سلامت نیز موضوعات زیست محیطی به عنوان مانع مطرح شد ومقرر شد در یک ماه آینده  با محیط زیست در این خصوص تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود.

همچنین درباره  پروژه شهرک سلامت ایرانیان  در بردسیر نیز عنوان شد،برای این پروژه با طرف خارجی موافقت شده ومنتظر حل مشکل ارزی طرف خارجی این  پروژه می باشند.

در خصوص پروژه پالایشگاه خون وپلاسما کرمان نیز اعلام شد مکاتبات لازم انجام وبا انجام استعلام های لازم منتظر مجوز سازمان صنایع کوچک برای احداث این کارخانه بزرگ می باشد.

استاندار کرمان نیز خواستار تجهیز کارگاه این کارخانه درآینده نزدیک شد تا پس از آن کلنگ زنی با حضور یکی از وزرا انجام شود.

کارخانه استحصال و تولید دارو از مواد مخدرنیز به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان درمرحله تغییر کاربری زمین است .

درباره بیمارستان موقوفه نوریه کرمان نیز مقرر شد بعد از بررسی های لازم برنامه ریزی برای ایجاد 300تخت بیمارستانی جدید در محل فعلی بیمارستان انجام شود.

در خصوص سایر پروژه های سرمایه گذاری حوزه سلامت به دلیل عدم حضور سرمایه گذار بحث نشد و یا به جلسه آینده که سه ماه دیگر برگزار می شود، موکول شد.

حسین امیری دبیر شورای سیاست گذاری بانکهای استان نیزدر این جلسه از ارائه تسهیلات به اغلب بیمارستان ها ازجمله مرکز تخصصی آرمین، مهرگان وپارس و نوریه خبرداد وگفت:سعی می شود مشکل تسهیلاتی بیمارستان مهرگان نیز تا یک ماه آینده رفع شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، این چهارمین جلسه اصلی کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری بخش سلامت استان بود که برگزار شد.

و با توجه به پتانسیلی که در زیرساخت های علمی استان موجود است مقررشده که جلسات هر سه ماه یک بار برگزار می شود.

تاکنون در قالب این کارگروه 25پروژه بزرگ تاکنون شناسایی وبررسی شده است.

 

نظر شما