کارگروه تسهیل سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل شد

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۶:۳۶:۲۴
کد خبر: ۴۷۳۰۱۱
کارگروه تسهیل سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل شد
در نشست رئیس و دبیرکل اتاق کرمان با سرمایه‌گذار کشور اتریش و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با صدور مجوز برای احداث نیروگاه خورشیدی، کارگروهی به منظور تسهیل در روند سرمایه‌گذاری پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در این نشست مقرر شد این کارگروه با محوریت اتاق کرمان، نشست ها و بازدیدهایی را از مناطق پیشنهادی برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران داشته باشد.

رئیس اتاق کرمان در ابتدای این نشست گفت: اگر چه اتاق مسئولیت اجرایی ندارد اما برای خدمت به اقتصاد ملی و توسعه استان، با تشکیل این کارگروه و ایجاد هماهنگی بین اعضای آن قصد دارد در کار سرمایه‌گذاران تسهیل ایجاد کند. سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی اقدامات لازم در زمینه تنظیم امور و ارائه تسهیلات لازم توسط استان انجام می‌گیرد اما سرمایه گذار اتریشی باید برای تامین مالی پروژه چاره‌ای بیندیشد.

وی با اشاره به اینکه کرمان بهترین منطقه برای تولید انرژی خورشیدی است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار اتریشی می‌تواند بازار بزرگ انرژی خورشیدی را در منطقه شکل دهد و پیروز رقبای دیگر خود باشد. طبیب‌زاده تصریح کرد: استان کرمان از این سرمایه گذاری استقبال می کند و برای سرعت بخشیدن در کار و تسهیل امور همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

در ادامه نیز سرمایه‌گذار اتریشی، با اشاره به اینکه این کشور در زمینه انرژی های تجدیدپذیر پیشرو است، گفت: 17 درصد برق مورد نیاز کشور اتریش از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود و مجموعه ما نیز هشت سال در این زمینه فعالیت دارد. گرهارد ربن اشتاینر، افزود: عمده فعالیت های ما در کشورهای اروپایی است؛ البته پروژه هایی را در کشورهای حاشیه های خلیج فارس نیز اجرا کرده‌ایم و برای کار در بازار ایران نیز شرکت تاسیس شده و اجرای پروژه نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی با طرح این پرسش که چرا کرمان را برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی انتخاب کرده است؟ افزود: این استان منطقه بسیار مناسبی در جذب انرژی خورشیدی است، سطح تابش نور بالایی دارد و از سوی دیگر نیز شریک تجاری ما شناخت خوبی از کرمان دارد که امیدواریم بتوان به خوبی کار کرد و تکنولوژی مربوط به این نیروگاه را به کرمان انتقال داد. وی خاطرنشان کرد: برای انجام کار مداوم و طولانی به بازار ایران ورود کرده‌ایم و در نخستین گام نیروگاه خورشیدی کوچک با ظرفیت حدود یک مگاوات در رفسنجان با تامین سرمایه لازم راه‌اندازی خواهد شد و در فازهای بعد نیروگاه هایی با 7 تا 10 مگاوات راه‌اندازی خواهیم کرد. ربن اشتاینر، بیان کرد: در صورتی که قرارداد خرید تضمین برق به امضا برسد کار احداث نیروگاه خورشیدی کرمان را از اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه سال جاری آغاز خواهیم کرد.

دبیرکل اتاق کرمان نیز در این نشست گفت: اتاق کرمان برای کمک به سرمایه گذاران و سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری در استان از همه دستگاه های دولتی مرتبط دعوت به همکاری کرده و کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها، ادارات و شرکت های منابع طبیعی، استانداری، محیط زیست، برق منطقه‌ای، امور اراضی، ستاد سرمایه‌گذاری، آب منطقه‌ای، شرکت های توزیع نیروی برق شمال و جنوب استان و دو شرکت خصوصی دیگر تشکیل شد. مسعود رشیدی نژاد افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط با صدور مجوز در این نشست آمادگی خود را برای همکاری با سرمایه گذاران در راستای صدور مجوزها درکوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام و از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی استان استقبال کردند.

 

نظر شما