مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

همفکری و تعامل اولیاء با آموزش و پرورش، موثر ترین کمک به تعلیم و تربیت دانش آموزان است

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۴:۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۷۴۵۱۰
همفکری و تعامل اولیاء با آموزش و پرورش، موثر ترین کمک به تعلیم و تربیت دانش آموزان است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همفکری و تعامل اولیاء با آموزش و پرورش، موثر ترین کمک به تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جلسه  شورای آموزش و پرورش که در محل استانداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه هدف ما جلب مشارکت بیشتر والدین در بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان است، خاطر نشان کرد: گاهی از مشارکت صرفا مشارکت مالی برداشت می شود درحالیکه نیاز ما کمک به مقوله تعلیم و تربیت، همفکری و تعامل است و امیدواریم پدران و مادرها حساسیت بیشتری نسبت به سرنوشت فرزندان خود داشته و حرکت مفیدی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: اگر مسیر اولیاء و مدرسه همسو و هماهنگ نباشد ، قطعا دانش آموزان راهی را برمی گزینند که اهداف  معلمان و والدین را به دنبال نخواهد داشت.

محسن بیگی با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل، تصریح کرد: آشنایی مردم با دارایی ها و روش محافظت از این سرمایه نکته اساسی است که در پدافند غیرعامل دنبال می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد:  مدارس بهترین مکان برای فرهنگ سازی و گفتمان سازی پدافند غیر عامل هستند.

محمد محسن بیگی گفت: در آغازین روز های هفته پدافند غیر عامل  در راستای آشنایی دانش آموزان با پدافند غیرعامل، مسائل مختلف، بلایای طبیعی و انسانی و همچنین تهدیداتی که در حوزه سرمایه های معنوی و فرهنگی مردم وجود دارد اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم با هماهنگی بین بخشی نتایج بهتری حاصل شود.

وی  افزود: بحث بررسی املاک و فضاهای آموزش و پرورش و کمبود فضاهای آموزشی در شهر کرمان و همچنین عدم ساخت و ساز در شهرک های بزرگ در قالب یک گزارش اطلاعاتی جمع آوری شده است.

محسن بیگی یادآور شد: آموزش و پرورش 46 ملک در اختیار سایر ادارات و سازمان ها دارد که برخی مورد نیاز ضروری  ما نیست ولی برخی مکان ها نیاز داریم که لازم است در اختیارمان قرار گیرند ضمن اینکه کمبود فضای آموزشی مثلا در باغین احساس می شود و باید ملک متعلق به آموزش و پرورش برگردانده شود چراکه حقیقتا حق آموزش و پرورش به هیچ دستگاهی روا نیست و ما به شدت نیاز به فضای آموزشی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در جیرفت ساختمان آموزش و پرورش به راحتی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است، از این رو باید یک نگاه کلی وجود داشته باشد که در شهرستان ها و مناطق نسبت به جابجایی و برگشت املاک آموزش و پرورش اقدامات مناسب صورت گیرد.

محسن بیگی بیان کرد: ما در استان حادثه خیزی هستیم و  برخی از مدارس و ساختمان های اداری که در شهر کرمان قرار دارند  قدیمی و نیازمند استحکام سازی هستند و تقاضا داریم نسبت به حفظ املاک و برگرداندن آنها به آموزش و پرورش اقدامات لازم انجام شود و حداقل به ازای زمین های تصرف شده زمین هایی به دستگاه تعلیم و تربیت  تعلق گیرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز