استاندار کرمان تاکید کرد:

ایجاد فضای آرامش لازمه امدادرسانی های احتمالی

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۵:۳۸:۲۸
کد خبر: ۴۷۶۲۰۶
ایجاد فضای آرامش لازمه امدادرسانی های احتمالی
استاندار کرمان با تاکید براینکه ستاد بحران استان آمادگی لازم در زمان حادثه را دارد، گفت: ایجاد فضای آرامش لازمه امدادرسانی های احتمالی است.
 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد بحران استان کرمان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، آخرین وضعیت زلزله شهرستان زرند را بررسی و تصمیمات لازم برای ساختمان های غیرمستحکم از جمله بیمارستان سینا، تامین وام بازسازی، تقویت ابنیه و انبار هلال احمر را اتخاذ نمود.

وی با تاکید براینکه ستاد بحران استان آمادگی لازم در زمان حادثه را دارد، افزود: دستگاه های اجرایی و امدادی استان تجربه خوبی در خصوص مدیریت شرایط بحرانی دارند.

استاندار کرمان به زلزله های استان کرمان از ابتدای امسال تاکنون که به بیش از 500 زلزله می رسد اشاره کرد و یادآورشد: دو زلزله اخیر شهرستان زرند حساسیت هایی را در استان ایجاد نموده که در از همان ابتدا ستاد بحران استان در آماده باش کامل بوده است.

رزم حسینی با تاکید براینکه وقوع زلزله و پس لرزه برای مردم استان کرمان تازگی ندارد، خاطرنشان کرد: آموزش های جمعیت هلال احمر در کاهش تلفات و آرام نمودن فضا توسط سازمان صدا و سیما می تواند بسیار موثر باشد.

وی گفت: در خصوص پیگیری های استان در زمینه مقاوم سازی و همچنین مقابله با بحران ها و حوادث غیرمترقبه، این هفته و هفته آینده جلساتی با مسئولین ارشد کشور در خصوص این موضوع در تهران خواهیم داشت.

استاندار کرمان ضمن قدردانی از امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان زرند در جهت ایجاد نمودن فضای آرام بخش برای مردم شهرستان، افزود: این مسیر باید توسط مسئولین شهرستان دنبال شده و با درایت مدیریت و تصمیم گیری شود.

رزم حسینی به مشکلات ساختمان بیمارستان سینا شهرستان زرند از جمله غیرمستحکم بودن آن اشاره و خاطرنشان کرد: حساسیت خاصی در حوزه سلامت وجود دارد لذا مسئولین این حوزه منتظر دستورات لازم از تهران نباشند و در صورت دریافت هماهنگی و دریافت مجوزات لازم هر چه سریع تر اقدام نمایند.

وی بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد بحران استان تاکید کرد و یادآورشد: طی مذاکره با معاون رئییس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبالغی در خصوص ماده 10 و 12 مصوبات آن اخذ شد که باید با پیگیری هر چه سریع تر تخصیص یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز