مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

تعامل بین سازمان های مردم نهاد و دستگاه های مرتبط با مردم و آموزش و پرورش، لازمه ریشه کنی بی سوادی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۵:۰۴:۴۱
کد خبر: ۴۷۶۶۹۰
تعامل بین سازمان های مردم نهاد و دستگاه های مرتبط با مردم و آموزش و پرورش، لازمه ریشه کنی بی سوادی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تعامل بین سازمان های مردم نهاد و دستگاه های مرتبط با مردم و آموزش و پرورش، لازمه ریشه کنی بی سوادی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی استان کرمان، اظهار کرد:در جلسه قبل ستاد با حضور فرمانداران شهرستان ها و مناطق استان مقرر شد  تا اوایل مهرماه تعداد بی سوادانی که سال 90 در سامانه سرشماری ثبت شده اند تعیین تکلیف شوند.

 

وی افزود: به نظر می آید نتایج خیلی خوبی در این زمینه داشته ایم و تاکید بر این بوده که با همکاری دستگاه های سرشماری، اطلاعات دقیق تر و درست تر در سامانه ثبت شود.

 

محسن بیگی تصریح کرد: در پنج سال گذشته و در سرشماری سال 90 برخی آمار مخدوش بود یعنی برخی باسوادان بی سواد و بالعکس بی سوادان باسواد ثبت شده بودند و به همین دلیل استان کرمان رتبه دوم تعداد بی سواد را در کشور داشت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه گرچه در چند سال اخیر در حوزه شناسایی افراد بی سواد کارهای زیادی انجام شده ولی همچنان به کارهای بین بخشی نیاز است، گفت: والدین بی سوادی که امکان دسترسی به آنها وجود داشت بخش زیادی تعیین تکلیف و وارد چرخه سواد آموزی شدند و تعداد محدودی باقی مانده اند که امسال تحت پوشش قرار می گیرند.

 

وی افزود: اکنون 230 مدرسه زیر پنج دانش آموز در استان وجود دارد که حتی در یک کانکس در حال تحصیل هستند به این دلیل که در مقطع ابتدایی کودکی بازمانده از تحصیل نباشد و امکانات سخت افزاری به ویژه در دوره ابتدایی برای کسب سواد مهیا باشد.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم عوامل انگیزشی در افرادی که برای کسب سواد آموزی هنوز مراجعه نکرده اند موجب جذب آنها شود، خاطرنشان کرد: در 15 شهرستان زیر 200 هزار نفر در مجموع از حدود 1400 نفر بی سواد هنوز تعداد 122 نفر شناسایی نشده اند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز