امام جمعه نرماشیر:

روحانیون می توانند نقش موثری در هدایت بی سوادان به سمت سوادآموزی داشته باشند

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۵:۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۷۷۹۷
روحانیون می توانند نقش موثری در هدایت بی سوادان به سمت سوادآموزی داشته باشند
امام جمعه نرماشیر در جلسه شورای سوادآموزی گفت: روحانیون می توانند نقش موثری در هدایت بی سوادان به سمت سوادآموزی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام ایران نژاد سوادآموزی را امری ضروری در جامعه دانست و گفت: باید همه مردم و مسئولان دست به دست هم دهند و با تشویق افراد بی سواد، زمینه را برای حضور آنان در کلاس های سوادآموزی فراهم نمایند.

وی افزود: روحانیون و مبلغان مستقر در روستا ها ظرفیت بسیار خوبی جهت ایجاد انگیزه و هدایت افراد بی سواد به سمت سوادآموزی هستند و از همه ادارات و مسئولان خواست تا در حد توان خود در زمینه تشویق سوادآموزان همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

سپس رضا مشکی فرماندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان نرماشیر گفت: نظام جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی به توسعه و رشد علمی چشمگیری رسیده است و وجود افراد بی سواد در جامعه زیبنده نظام مقدس اسلامی نیست و جهت رفع معضل بی سوادی باید همه دستگاهها و مسئولان و نهادهای دولتی و مردمی با همکاری همدیگر این مشکل را برطرف نمایند.

در ابتدای جلسه ابوالحسن خسروشاهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نرماشیر نقش همه جانبه اعضای شورای پشتیبانی و ادارات و نهادهای دولتی و مردمی را در شناسایی و جذب افراد بی سواد بسیار مهم دانست و گفت: با تلاش و تعامل یکدیگر بستر لازم جهت رفع معضل بی سوادی محقق می شود.

وی به موانع موجود و ارائه راهکارهای لازم جهت کاهش بی سوادی اشاره نمود و سوادآموزی را زمینه رشد توسعه هر فرد در جامعه دانست.

در پایان علی ادیبان مسئول واحد سوادآموزی شهرستان گزارشی ازعملکرد واحد سواد آموزی درسال 94 و 95 ارائه نمود و از حضور همه مسئولان و مدعوان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد و گفت شورای پشتیبانی ظرفیت بسیار خوبی است که با حمایت و پشتیبانی این شورا گام های موثری جهت شناسایی، جذب و آموزش بی سوادن برداشته خواهد شد.

همچنین در این جلسه استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر در روستاها جهت آگاهی دادن به افراد بی سواد و ایجاد انگیزه در بین آنها، ایجاد شرایط و تمهیدات لازم جهت تشویق افرادی که در کلاس حضور پیدا کرده و با سواد می شوند، تعیین تکلیف و شناسایی افراد بی سواد باقیمانده در شهرستان و بازدید مسئولان شهرستان از کلاس های سوادآموزی در هفته آینده مصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز