معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان:

رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات مصوب درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان کرمان

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۵:۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۷۷۸۰۰
رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات مصوب درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان کرمان
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان از رشد 300 درصدی اعتبارات مصوب درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین میرزایی در گردهمایی رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با اشاره به وسعت و پراکندگی استان کرمان، خاطر نشان کرد: در صعب العبورترین روستاهای استان ، پرچم برافراشته جمهوری اسلامی در مدرسه ، تنها نماد دولت است.

وی خاطر نشان کرد: شرایط اقلیمی و وجود مناطق ناهمگون " برخوردار ، نیمه برخوردار ، کمتر توسعه یافته و محروم " در استان  مدیریت منابع ، توزیع بودجه و جذب و نگهداشت نیروی انسانی را با چالش های جدی روبرو کرده است.

میرزایی با بیان اینکه بهره گیری بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های درون و برون سازمانی، اجرایی کردن سیاست توسعه مشارکت همه جانبه در آموزش و پرورش و جلب مشارکت های مردمی از  مهمترین راهبرد های آموزش و پرورش استان کرمان هستند، از راه اندازی 26 مجمع خیرین مدرسه ساز دراستان در سه سال اخیر خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان به  تحصیل قریب 20 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: استان کرمان در زمینه تحصیل دانش آموزان در مدارس غیر دولتی بعد از شهر تهران رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

حسین میرزایی به رشد 300 درصدی اعتبارات مصوب درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در راستای کاهش مشکلات ناشی از وضعیت خاص جغرافیایی و پراکندگی استان و کسری اعتبارات در جهت اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام به توسعه منابع درآمد زا و شناخت منابع درآمدی جدید کرده  تا گام های موثری برای برون رفت از مشکلات اعتباری بر داشته شود.

وی توسعه و تجهیز مدارس شبانه روزی را به عنوان یکی از راهبردها ی جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و کاهش دانش آموزان ترک تحصیلی دانست و افزود:  32 هزار دانش آموز استان در 256 مدرسه شبانه روزی تحصیل می کنند که استان کرمان در این زمینه جزء سه استان برتر کشور قرار دارد.

میرزایی تشکیل کارگروه درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان، تشکیل کمیته بهره وری منابع، تجمیع درآمدهای اختصاصی استان و واریز وجوه حاصل از ارائه خدمات مختلف در آمدی به حساب خزانه معین استان، انسداد کلیه حساب های مالی موجود در مراکز در آمدی و اختصاص تنها یک حساب متصل به خزانه برای هر مرکز در آمدی، تشکیل جلسه با حضور نمایندگان دیوان محاسبات ، سازمان امور اقتصادی و دارایی ، سازمان مدیریت برنامه ریزی به منظور یافتن راهکارهای قانونی و مناسب برای تامین نیروی مورد نیاز مراکز درمانی و تلاش در جهت توسعه در آمد هنرستان های کشاورزی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش استان در راستای درآمدزایی موثر در آموزش و پرورش استان دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز