جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان:

وضعیت شهرستان زرند مناسب و آرام است

۱۳۹۵/۰۸/۱۴ - ۱۵:۰۶:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۳۳۴
وضعیت شهرستان زرند مناسب و آرام است
جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان زرند مناسب و آرام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ابوالقاسم سیف الهی در شورای مدیریت بحران استان کرمان که در شهرستان زرند با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزارشد، افزود: در چهارهفته گذشته سه ستاد مدیریت بحران استانی و 10 ستاد مدیریت بحران شهرستانی در زرند برگزار شده است.

وی بیان کرد:50 درصد منازل مسکونی در روستاها و شهرهای زرند بازسازی شده است و متاسفانه برخی ها ساختمان جدید را ساخته و قبلی را تخریب نکرده اند که این امر بر مشکلات افزوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان بیان کرد: باید مقاوم سازی و نوسازی ساختمان های شهری در شهرستان زرند انجام شود.

سیف الهی با اشاره به قدیمی بودن بیمارستان سینا، گفت: بیمارستان جدید سینا در حال حاضر بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیمارستان سابق سینا به صورت موقت تخلیه شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر از بیمارستان امام علی (ع) برای خدمات رسانی به بیماران استفاده می شود.

معاون هماهنگی امور استانداری کرمان عنوان کرد: مراکز حساس شهرستان زرند از جمله پاسگاه ها، دادگستری، زندان و بازار مشکل اساسی دارند.

جانشین ستاد بحران استان با اشاره به اینکه بافت فرسوده این شهرستان نیز نیاز به بازسازی دارد، گفت: مردم برای ساخت و سازهای جدید باید مبتنی بر اصول فنی اقدام کنند.

سیف الهی تصریح کرد: تمامی شهرستان های استان کرمان  در خطر زلزله هستند و در شهرستان زرند باید از وضعیت به طور کامل مطمئن شویم.

وی یادآور شد: تاکنون دو هزار تخته چادر به صورت آزاد برای فروش تامین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به تقسیم بندی شهرزرند به 23 محله اشاره کرد و گفت: تیم های کارشناسی به واحدهای مسکونی مراجعه می کنند و در صورت نیاز چادرهای امانی را به این واحدهای آسیب دیده ارائه می کنند.

سیف الهی یادآور شد: تاکنون یک هزار و 450 چادر از سوی هلال احمر به صورت امانی به مردم واگذار شده و تا فردا تمامی منازل مسکونی شهری زرند مورد ارزیابی قرر می گیرند و تا دوشنبه آینده واحدهای مسکونی روستایی مورد ارزیابی قرار گرفته و به واحدهای آسیب دیده، چادر ارائه می شود.

وی به گسل فعال کوهبنان نیز اشاره و بیان کرد: از مجموع 71 شهر استان کرمان، 22 شهر در فاصله یک کیلومتری گسل های فعال هستند.

جانشین ستاد بحران استان کرمان یادآور شد:با وقوع زمین لرزه در  سال 83 در شهرستان زرند، بیش از 650 نفر جان خود را از دست دادند.

سیف الهی گفت: گسل دیگری به صورت گسل فرعی رد این شهرستان وجود دارد که کانون برخی از زلزله های اخیر در مرکز شهرستان زرند بوده است و تیم های زمین شناسی در حال بررسی آن هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز