آزادی ۳۱زندانی جرائم غیر عمد در کرمان/ضرورت جامعه محور شدن زندان ها

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۱:۲۷:۳۵
کد خبر: ۴۸۰۰۱۴
آزادی ۳۱زندانی جرائم غیر عمد در کرمان/ضرورت جامعه محور شدن زندان ها
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: صبح امروز با کمک خیرین کرمانی 31 مددجوی جرائم غیرعمدکه بواسطه بدهی مالی گرفتار حبس بودند از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در نشست هیأت امنای ستاد دیه استان کرمان که با حضور خیرین همراه با آزادی تعدادی از مددجویان جرائم غیر عمد برگزار گردید،اظهار داشت: قضات بایستی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند وکمتر افراد با جرائم تحت عناوین بدهی مالی را روانه زندان کنند.

وی به بحث مهم میانجیگری در قانون آئین دادرسی کیفری جدید اشاره کرد وتاکیدکرد:ضرورت دارد زندانها جامعه محور شوند.

وی در خصوص راه کارهای کاهش جمعیت کیفری زندان ها،گفت:خیران علاوه بر کمک های مالی، می توانند با نگاه انسان دوستانه وخیرخواهانه بین شاکیان ومحکومین مداخله و وساطت نمایند تا در حد امکان سازش برقرار گردد تا شاهد کاهش آمار زندانیان باشیم.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان ساخت:مردم بایستی روابط اجتماعی خود را به گونه ای پیش ببرندکه منتهی به اختلاف ومداخله دستگاه قضائی نگردد و در مباحث حقوقی ،خانوادگی ومسائل قراردادهای مالی  دقت لازم را انجام دهند.

نماینده عالی قوه قضائیه ضمن تقدیر از رسانه های استان،تاکید کرد: رسانه فرهنگ نوعدوستی و خیرخواهانه را در جامعه بسط و نشر می‌دهند وهرچه بتوانیم هبستگی اجتماعی را انسجام بخشیم به سمت رشد وتعالی جامعه حرکت کرده ایم.

موحد بیان داشت: آزادی تعدادی از مددجویان جرائم غیرعمد اقدامی سه‌جانبه است و شامل اقدام خداپسندانه خیران، برگشت مددجویان به خانواده و اعضای هیأت مدیره ستاد دیه می‌شود.

رئیس شورای قضائی استان ادامه داد: بعضی از افراد به صورت ناخواسته گرفتار مسائل مالی می‌شوند و این اتفاقات ممکن است در زندگی هر شخصی به هر دلیلی روی دهد و برای هیچ کس دور از انتظار نیست.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد:مددجوی آزاد شده باید از این اتفاق درس بگیرد و به سمتی پیش رود که در آینده تبدیل به یک خیر شود و به همنوعان خود کمک کند و این دور از دسترس نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز