تسهیلات بانک کشاورزی برای خرید محصول پسته در چند روز آینده

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۱:۴۹:۵۲
کد خبر: ۴۸۰۰۳۵
تسهیلات بانک کشاورزی برای خرید محصول پسته در چند روز آینده
شرکت تعاونی پسته به منظور تسریع و تثبیت قیمت خرید محصول پسته کشاورزان، در چند روز آینده تسهیلات بانک کشاورزی دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ استاندار کرمان پیرو جلسات ستاد پسته استان به اتفاق نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار، فرماندار رفسنجان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی پسته با شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی دیدار و در خصوص راه حل برون رفت از مشکل نقدینگی شرکت تعاونی پسته رفسنجان گفتگو کرد.

شرکت تعاونی پسته رفسنجان در سال 47 تشکیل شد و در تمام سالهای فعالیت این شرکت، عمده صادرات پسته استان کرمان توسط این شرکت انجام می شد.

صادرات پسته و ارزآوری بالا و قرار گرفتن پسته در رده دوم کالاهای صادراتی کرمان از تلاش های این شرکت در دوران فعالیتش بود که متاسفانه در طی ده سال گذشته بدلائلی دچار مشکلات فراوان شده و باعث این شده بود که خرید و صادرات پسته هم بسیار ضعیف شود.

با تشکیل ستاد عالی پسته در دولت تدبیر و امید و پیگیری استاندار کرمان، باردیگر شرکت تعاونی پسته استان که با بیش از 74 هزار سهامدار به عنوان بزرگترین تعاونی در منطقه شناخته می شود، بار دیگر فرصتی جهت ورود این تعاونی به عرصه صادرات گردید.

در ادامه جلسات ستاد پسته استان و گردهمائی بزرگ باغداران و پسته داران استان که با حضور استاندار کرمان و نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در تعاونی پسته برگزار شد، مقرر گردید بانک کشاورزی به شرکت تعاونی پسته تسهیلات بانکی ارائه نماید تا شرکت با رفع نقدینگی بتواند نسبت به خرید محصول پسته کشاورزان، بر تولید، قیمت گذاری و فروش نظارت آن اقدام نماید.

در این راستا در دیدار استاندار کرمان با مدیرعامل بانک کشاورزی، مشکلات مربوط به ارائه تسهیلات بانکی مرتفع و مقرر گردید کارگروهی در استان کرمان تشکیل و نسبت به رفع مشکل نقدینگی شرکت تعاونی پسته و ارائه تسهیلات ظرف چند روز آینده اقدام نماید.

لازم به ذکر است که کشور ایران دارای 4 کالای ماهیت ملی همچون (خاویار، زعفران، قالی و پسته) است که متاسفانه آمریکا در جهت نابودی این کالاها بسیار تلاش کرد و تا حدی در خصوص کالاهایی همچون خاویار، قالی و زعفران به نتیجه رسید، در این راستا نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان در جهت حفظ کالای پسته اقدامات موثری انجام داده است.

گفتنی است در این جلسه انارکی محمدی نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ملانوری فرماندار شهرستان رفسنجان، حجت الاسلام هاشمیان مشاور استاندار کرمان و عضو هیات مدیره شرکت تعاونی پسته رفسنجان، استاندار کرمان را همراهی نمودند.

 

 

نظر شما