مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان:

توجه به آزمایشگاه مدارس در راستای تقویت خلاقیت و حس پرسشگری دانش آموزان ضروری است

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۸۰۰۵۰
توجه به آزمایشگاه مدارس در راستای تقویت خلاقیت و حس پرسشگری دانش آموزان ضروری است
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان گفت: توجه به آزمایشگاه مدارس در راستای تقویت خلاقیت و حس پرسشگری دانش آموزان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرور اسکندری در مراسم روز آزمایشگاه که در دبیرستان متوسطه دوره دوم فرزانگان ناحیه یک کرمان برگزار شد، با بیان اینکه تقویت حس پرسشگری دانش آموزان مورد توجه و تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: آموزش عملی در آزمایشگاه، نقش موثری در ماندگاری  یادگیری و آموزش کاربردی دارد و حس خلاقیت و تفکر خلاق دانش آموزان را تقویت می کند.

وی فعالیت در آزمایشگاه را همان  پژوهش محوری، نو آوری و خلاقیت دانست و اظهار کرد: همراهی  آموزش نظری با آموزش عملی در آزمایشگاه موجب تسهیل فرایند یاد دهی- یادگیری شده و آموزش و یادگیری را در مسیر بکار بستن برای  بهتر زیستن و باهم زیستن قرار می دهد.

اسکندری تربیت نیروی انسانی موثر و کار آمد برای آینده کشور را مهمترین رسالت آموزش و پرورش دانست و افزود: کار در آزمایشگاه ضمن آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی، دانش آموزان را برای زندگی آینده، متناسب با آموخته های علمی و تجربی در مدارس آماده می سازد.

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه کرمان با بیان اینکه تحقق امر کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی، مهمترین هدف ما در مدارس است، تصریح کرد: تقویت آزمایشگاه مدارس باید به عنوان یکی از عوامل موثر در کیفیت بخشی مورد توجه قرار گیرد.

سرور اسکندری به نقش موثر پژوهش و تحقیق در دنیای امروز نیز اشاره و خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان در مدارس پرسشگر و پژوهش محور تربیت شوند، بسیاری از آسیب های اجتماهی مشهود در اجتماع به حداقل رسیده و ازبین می روند.

 بر پایه این گزارش: مراسم روز آزمایشگاه با حضور معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان، مشاور اجرای مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان در دبیرستان متوسطه دوره دوم فرزانگان ناحیه یک کرمان برگزار شد و در پایان این مراسم از دانش آموزان برتر مدارس ناحیه یک در حیطه آزمایشگاه تجلیل شد.

 

نظر شما