تقدیر استاندار کرمان از پزشک وظیفه شناسی که جان کودک کرمانی را نجات داد

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۱:۵۷:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۸۹۵
تقدیر استاندار کرمان از پزشک وظیفه شناسی که جان کودک کرمانی را نجات داد
استاندار کرمان از پزشک وظیفه شناسی که زندگی دوباره به کودک 2 و نیم ساله کرمانی بخشید، قدردانی کرد.
 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با سعید ارم پزشک وظیفه شناس، با اهدای لوح از وی قدردانی کرد.

استاندار کرمان در این دیدار با اشاره به اقدام بزرگ این پزشک وظیفه شناس، افزود: تبلیغ از این کار، موجب ترویج فرهنگ انسان دوستی در جامعه می شود.

رزم حسینی یادآورشد: این اقدام بزرگ مانع از مرگ یک انسان شد که جای تقدیر دارد.

گفتنی است بعد از ظهر چهارشنبه 28 مهرماه بود که امیرعلی خانی کودک دو و نیم ساله با مادرش در کنار بزرگراه امام خمینی(ره) شهرکرمان منتظر تاکسی بودند که ناگهان این کودک دست مادر را رها می کند و به طرف بزرگراه می دود و با ماشین تصادف می کند.

دکتر سعید ارم که در همان بعد از ظهر پائیزی، پس از اتمام شیفت کاری اش در کنار بزرگراه به انتظار تاکسی ایستاده بود، با وقوع این حادثه، بلافاصله این کودک دو و نیم ساله را که در اثر تصادف با خودروی سواری، دچار ایست تنفسی شده بود را بر روی دست، دوان دوان به بیمارستان افضلی پور که در همان نزدیکی محل حادثه بود، می رساند.

این پزشک وظیفه شناس در بخش CPR بیمارستان افضلی پور، کودک را با کمک همکاران احیا می کند و بعد از اینکه علائم حیاتی این کودک نرمال می شود، با تشخیص شکستگی ترقوه چپ، بیمار به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل می شود.

سعید ارم اصالتا شیرازی است که 15 سال گذشته به استخدام دانشگاه علوم پزشکی درآمد؛ وی هم اکنون رزیدنت سال چهارم رشته تخصص جراحی در استان کرمان است.

 

متن لوح تقدیر استاندار کرمان به شرح ذیل می باشد:

 

جناب آقای دکتر سعید ارم

سلام علیکم

اهتمام ستودنی جنابعالی در نجات جان انسان ها بیانگر مراتب والای نوع دوستی و نهایت حس وظیفه شناسی مثال زدنی تان می باشد، بر خود لازم می دانم به پاس زحمات و تلاش های انسان دوستانه تان در این راستا که سبب نجات جان یک کودک گردید، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده، این لوح سپاس تقدیم حضور ارزشمند و گرانقدرتان می گردد.

امید است با الگو شدن چنین رفتارهای بیش از پیش شاهد نهادینه شدن فرهنگ از خودگذشتگی و فداکاری در جامعه بویژه حرفه مقدس پزشکی باشیم.

سعادت، سلامت و موفقیت روزافزون جنابعالی و خانواده محترم را از خداوند منان خواستارم.

 

                                                                                             علیرضا رزم حسینی

                                                                                                استاندارکرمان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز