نایب رئیس اتاق بازرگانی و رئیس کمیسیون گردشگری استان کرمان:

بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان تهیه می شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۱۳:۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۸۳۸۰۵
بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان تهیه می شود
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: بسته فرصت‌های سرمایه گذاری استان با همکاری اتاق، استانداری و ستاد سرمایه‌گذاری کرمان به منظور دست یافتن به مکانیزمی واحد جهت عرضه به سرمایه گذاران تهیه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب‌زاده، در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، با بیان اینکه از سال‌ها پیش تهیه این بسته در استان مطرح بوده اما تاکنون اقدامی کامل و حرفه‌ای در این زمینه انجام نشده است، افزود: برای تهیه اطلاعات کامل و به روز همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مالزی، سوئیس و عمان در زمینه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوب عمل کرده‌اند، ادامه داد: برای تحقق این مهم در استان کرمان نیز به اطلاعات دقیق، فرمت حرفه‌ای و همکاری همه دستگاه‌های مربوط نیاز داریم. طبیب زاده، خاطرنشان کرد: قصد داریم تعدادی طرح را به عنوان اولویت های استان در بخش های صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی، سلامت، حمل و نقل و... به چهار زبان فارسی، انگلیسی، آلمانی و عربی انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: حلقه سرمایه‌گذاری با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ارائه روش های تامین مالی، بهبود فضای کسب و کار، آموزش صحیح و کاربردی به دانشجویان، رقابت پذیری و یافتن بازارهای بین المللی تکمیل می شود که باید برای همه این مراحل برنامه داشت.

در ادامه این نشست عضو هیات رئیسه اتاق کرمان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی باید اولویت را در زمینه استفاده صحیح و بهینه از منابع آبی متمرکز کنیم، گفت: در خصوص انتقال آب به استان اشکالاتی به شیوه فعلی وارد است که نیاز به توجه و بررسی بیشتر دارد تا از پیش آمدن اتفاقاتی مانند اتلاف هزینه ها، بحران های اجتماعی، کم آبی و آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

محسن رشیدفرخی، اجرای طرح های هیدروپونیک در کشاورزی استان را مناسب عنوان کرد و افزود: استان پتانسیل بسیار خوبی در کشت های جایگزین به ویژه گیاهان دارویی دارد که در این زمینه باید از تکنولوژی های بومی با بهره‌بردن از تجربه و تکنولوژی‌های کشورهای صاحب نظر استفاده کرد. وی ادامه داد: با حدود 20 درصد صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی می توان تراز منفی 1.6 میلیارد مترمکعب سفره های آب زیرزمینی را به صفر رساند و سپس به فکر تقویت آن بود.

گفتنی است در این نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان بر اولویت بندی طرح های مهم استان بر اساس نیازها، در نظر گرفتن طرح هایی برای حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سلامت، ورزشی، آموزشی و محیط زیست و...، ارائه لیست کامل و دقیق از طرح‌های پیشنهادی برای سرمایه گذاری و در نظر گرفتن شرایط بحرانی آب در استان برای هر طرح، تاکید کردند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز