مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

تحول در منابع انسانی؛ لازمه تحول در آموزش و پرورش است

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۰۸:۵۱:۱۸
کد خبر: ۴۸۴۷۲۰
تحول در منابع انسانی؛ لازمه تحول در آموزش و پرورش است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از منابع انسانی به عنوان سرمایه اصلی و اساسی آموزش و پرورش نام برد و گفت: تحول در منابع انسانی؛ لازمه تحول در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان بافت با تسلیت اربعین حسینی خاطر نشان کرد: حفظ عزت و کرامت انسان ها مهمترین هدف امام حسین(ع) بود که فلسفه اصلی تعلیم و تربیت نیز تحقق این هدف و هدایت دانش آموزان به سمت کمال و سعادت است.

وی از پیامبران به عنوان نمایندگان ویژه خداوند، متولیان  اصلی تعلیم و تربیت و پرچمداران انسان سازی  نام برد و افزود: کسانی که در این راه قدم برداشته اند، برای رسیدن به هدف سختی های زیادی را متحمل شده اند.

محسن بیگی با بیان اینکه مسائل معیشتی، حقوق و مزایا بخشی از مشکلات همکاران ما در مدارس هستند، اظهار کرد: بخش اصلی سختی کار یک معلم آن درد درونی و سوزشی است که برای سعادت و پرورش یک دانش آموز وجود معلم را  فرا می گیرد تا دانش آموز رشد کند، که متاسفانه در جامعه به آن کمتر توجه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: وقتی مشکلات و مسائل همکاران فرهنگی در جامعه ذکر می شود خیلی از افراد بلافاصله مشکلات معیشتی و مادی را بازگو می کنند اما حساسیت و دلسوزی معلم نسبت به تربیت دانش آموز طراز جمهوری اسلامی، وجود معلم به معنای واقعی را همچون شمع ذوب می کند.

رساندن دانش آموزان به حیات طیبه مهمترین هدف آموزش و پرورش است

محمد محسن بیگی با بیان اینکه  معلم در جامعه نقش منجی دارد، اذعان داشت: معلم با سعی و تلاش زیاد و به  سختی زحمت می کشد تا دیگران یاد بگیرند  به راحتی و در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی رساندن بشر به حیات طیبه را نقطه اوج آمال همه ی فرستادگان الهی دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین دستیابی دانش آموزان به مراحلی از حیات طیبه و سعادت آنها مهمترین هدف ما در آموزش و پرورش است.

محسن بیگی با بیان اینکه دستیابی به این هدف مهم به تنهایی توسط آموزش و پرورش محقق نمی شود، گفت: همکاری، همدلی و تعامل همه ارکان تعلیم و تربیت بخصوص خانواده ها، قانون گذاران، سیاست مداران،رسانه ها ودوست داران تعلیم تربیت لازمه تحقق این هدف مهم است.

منابع انسانی سرمایه اصلی و اساسی تعلیم و تربیت هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: اگر به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم این تحول زمانی اتفاق می افتد که تحول در سرمایه اصلی آموزش و پرورش یعنی نیروی انسانی ایجاد شود.

محمد محسن بیگی خاطر نشان کرد: باید توکل و تفکر همراه شوند تا تحول ایجاد شود و لازمه تحول توانمند سازی نیروی انسانی در حوزه های علمی، آموزشی و تربیتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه معلمان  در حوزه علمی و آموزشی مرجع هستند و دانش آموزان و در حوزه تربیتی از رفتار، کردار و تمامی حرکات آنها الگو برداری می کنند اگر توانمند سازی معلمان در این حوزه های بخوبی انجام شود دانش آموز در مسیر تحول قرار می گیرد و دستیابی به اهداف تربیتی و آموزشی آسان تر می شود.

محسن بیگی اذعان داشت: توانمند سازی علمی دانش آموزان بخشی از اهداف ما در آموزش و پرورش است اما ما باید در کنار تحقق این هدف دانش آموزان را برای بهتر زیستن، باهم زیستن و آمادگی برای زندگی ایده ال  پرورش دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: خوشبختانه اهمیت مدارس در جامعه ما نهادینه شده و امروز در دورترین نقاط استان مردم به مدارس اهمیت می دهند و مطالبه گر آموزش و پرورش فرزندانشان در مدارس هستند.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه  نگاه مردم به مدرسه و آموزش و پرورش نگاهی ویژه است، افزود: اهمیت مدرسه برای مردم روشن شده و مردم معلمان را به عنوان گروه مرجع و مورد اعتماد خود می شناسند اما باید این نگاه روز به روز تقویت شود.

وی به مشارکت موثر اولیا در فعالیت ها و برنامه های مدارس نیز اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در هر مدرسه ای که مشارکت و حساسیت اولیاء بیشتر بوده تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در آن مدرسه آسانتر شده است.

محسن بیگی گفت: هدف ما از مشارکت والدین کمک های مالی نیست بلکه از آنجا که والدین ارزشمند ترین دارایی خود یعنی فرزندشان را در اختیار مدارس قرار می دهند، باید مدرسه را درک کنند و در فعالیت ها و برنامه های آن مشارکت فعال داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: اگر دانش آموزان و اولیاء در تصمیم گیری، اجرا و نتیجه مدارس شریک باشند نسبت به مدرسه احساس مالکیت کرده و مدرسه را به خوبی درک می کنند.

مدرسه محل زندگی بچه ها باشد

محمد محسن بیگی بر تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان در مدارس نیز تاکید کرد و افزود: ما در مدارس به دنبال شکوفایی استعداد های دانش آموزان هستیم تا بتوانند تصمیم های عاقلانه بگیرند و به راحتی و بدون تعقل به هر سمت وسویی کشیده نشوند.

وی آموزش رفاقت بجای رقابت به دانش آموزان را نیز در مدارس ضروری خواند و اظهار کرد: تفکر رقابتی بجای تفکر رفاقتی حسادت ایجاد می کند.

محسن بیگی به حجم عظیم پرونده های قضایی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: باید به دانش آموزان قدرت تحمل نظر مخالف را در راستای پذیرش حق و دفاع از حقوق خود یاد دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بچه ها باید در مدرسه کارگروهی و رهبری جمعی را یاد بگیرند و مدرسه محل زندگی آنها باشد تا با میل و رغبت در کلاس های درس حاظر شوند.

محمد محسن بیگی بر فراهم سازی احساس عزت نفس در دانش آموزان نیز تاکید و تصریح کرد: اگر دانش آموزان احساس عزت و کرامت کنند زیر بار زور و ذلت نرفته  و اصلاح گر و خیر خواه جامعه می شوند.

وی بروز خلاقیت و شکوفایی استعداد های دانش آموزان در مدارس را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید در مدرسه خود مدیریتی و خود فرمانی را یاد بگیرند.

محسن بیگی به تفاوت های فردی دانش آموزان در زمینه های مختلف اشاره و بیان داشت: به گونه ای با دانش آموزان برخورد کنیم تا آنها احساس تبعیض و سرخوردگی نکنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برارائه آموزش های کاربردی بر مبنای آزمایش و پژوهش در مدارس تاکید  و اظهار کرد: روحیه حفظ استقلال فردی، فرهنگی، ملی و اقتصادی نیز باید در مدارس در دانش آموزان نهادینه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز