مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

گفتمان سازی و فرهنگسازی؛ مهمترین نقش آموزش و پرورش در تحقق اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۰۸:۵۲:۲۸
کد خبر: ۴۸۴۷۲۲
گفتمان سازی و فرهنگسازی؛ مهمترین نقش آموزش و پرورش در تحقق اقتصاد مقاومتی است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: گفتمان سازی و فرهنگسازی؛ مهمترین نقش آموزش و پرورش در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان بافت با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند، خاطر نشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان اصلی ‌ترین عنصر فرهنگی کشور، ظرفیت زیادی برای فرهنگ سازی درباره اقتصاد مقاومتی را دارد.

وی مدیریت منابع را به عنوان یکی از اصول اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش در چند سال اخیر، علیرغم وجود محدودیت های مالی و بودجه ای با مدیریت صحیح منابع، تهدید ها را به فرصت تبدیل کرده و از امکانات و دارایی های خود در راستای رسیدن به اهداف سازمانی  استفاده بهینه کرده است.

محسن بیگی تصریح کرد: ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، استفاده از کالای ایرانی، مصرف صحیح ، استفاده بهینه از منابع توسط  مدارس نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تشکیل کارگروه های اقتصاد مقاومتی در اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، بیان داشت: سرفصل های مناسبی در نشست های تخصصی این کارگروه ها تهیه شده و در راستای تحقق و ترویج اقتصاد مقاومتی در جامعه به دانش آموزان منتقل می شود.

محمد محسن بیگی خاطر نشان کرد: همدلی، همکاری، مشارکت و تعامل همه ی دستگاه های اجرایی در فعالیت ها و برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت، لازمه تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش پایه و زیر ساخت هر توسعه ای است ، گفت: در کشورهای توسعه یافته  کمبود ها و بحران های اقتصادی مقوله تعلیم و تربیت را تحت الشعاع قرار نمی دهد، زیرا این کشور ها به این نتیجه رسیده اند که لازمه توسعه پایدار، توجه و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش است.

محسن بیگی از جهل و نادانی به عنوان بزرگترین فقر بشریت نام برد و اذعان داشت: آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت، مهمترین نیاز بشر هستند که انسان ها را به سمت کمال و سعادت دنیوی و اخروی  هدایت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش یکی دیگر از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

محمد محسن بیگی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته 70 درصد دانش آموزانی که در هنرستان های کسب مهارت کرده اند، بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی مشغول فعالیت هستند و اشتغال دارند اما همین بررسی ها نشان داده است، که بیش از 70 درصد افراد دارای مدرک معتبر دانشگاهی  بیکار هستند و به شغل مورد نظر خود دست نیافته اند.

برپایه این گزارش؛ نشست کار گروه اقتصاد مقاومتی شهرستان بافت با حضور نماینده مردم شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

شایان ذکر است در پایان این نشست از محمد صادقی نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافت به عنوان مدیر دستگاه برتر فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز