استاندار کرمان:

شورایاری اقتصاد مقاومتی بازوی پرتوان دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۱۷:۴۷:۴۱
کد خبر: ۴۸۵۵۷۴
شورایاری اقتصاد مقاومتی بازوی پرتوان دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است
استاندار کرمان، شورای اقتصاد مقاومتی را بازوی پرتوان دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ایجاد شورایاری های اقتصاد مقاومتی در محلات و روستاها می تواند تحولی را در این حوزه ایجاد کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در آئین افتتاح شورایاری های اقتصاد مقاومتی روستاها و محلات استان کرمان در مسجد ابوالفضل روستای ده زیار بخش چترود افزود: اعضای شورایاری های اقتصاد مقاومتی از اعضای فعال و اثرگذار هستند.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی باید استعدادهای مناطق و جغرافیای اقتصادی مناطق را شناسایی و تبیین کنند.

استاندار کرمان اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را اقتصادی مردم محور دانست و گفت: شوراهای اسلامی باید برای تک تک مردم در مسیر اقتصاد مقاومتی نقش تعریف کنند.

رزم حسینی افزود: آمار پایه های برنامه ریزی هستند و دهیاری ها و شوراهای اسلامی در ارائه آمار صحیح نقش اساسی دارند تا برنامه ریزی های توسعه روستایی بر مبنای آمار صحیح صورت گیرد.

وی ادامه داد: حرفه آموزی و آموزش علم و آگاهی اقتصادی از مواردی است که در روستاها باید به صورت جدی دنبال شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان اظهار کرد: روحانیت در شورایاری های اقتصاد مقاومتی همانند مثلث توسعه اقتصادی نقش اساسی بر عهده دارند و باید فرهنگ اقتصاد را در بین مردم توسعه دهند.

رزم حسینی یادآور شد: فرهنگ کار، روابط عمومی و ارتباطات در جامعه ما ضعیف است و این مشکلات باید برطرف شود.

وی بر توسعه فرهنگ گذشت در مسیر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: در هر حوزه اقتصادی اگر همه با هم و به دور از حسادت اقدام کنیم، موفق خواهیم بود.

استاندار کرمان به اجرای طرح همیاران آب اشاره و بیان کرد: باید تدبیر کنیم تا از منابع آبی به درستی استفاده شود و زمانی که به درستی استفاده نشود با کمبود آب و پائین آمدن کیفیت آب روبرو خواهیم شد.

رزم حسینی تاکید کرد: روستاها باید در تحقق اقتصاد مقاومتی، خلق ثروت و متمکن شدن با هم مسابقه بگذارند زیرا با تحقق این موارد، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی افزایش درآمدهای محلی روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مهم باید با برنامه ریزی صحیح محقق شود.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان، تشکیل صندوق های خرد روستائی را از وظایف شوراهای اقتصاد مقاومتی مساجد و محلات روستاها و شهرها دانست و تصریح کرد: گفتمان فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید در جامعه به عنوان ملکه ذهن مردم شود.

رزم حسینی بر شناسایی کارآفرینان موفق نیز تاکید کرد و ادامه داد: تامین امنیت روانی مردم یکی دیگر از وظایف شورایاری های اقتصاد مقاومتی مساجد و محلات شهر و روستاها است.

وی بر استفاده از ظرفیت های موجود برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد تاکید کرد  ادامه داد: نتیجه اقتصاد مقاومتی باید به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: در حوزه صرفه جویی نیز باید فرهنگ استفاده بهینه در جامعه نهادینه شود زیرا بخش عمده هزینه های کشور ناشی از هزینه های تحمیلی به دلیل نداشتن صرفه جویی مصرف است.

رزم حسینی گفت: شرکت های دانش بنیان باید برای برند سازی محصولت تولیدی روستاها به صورت جدی تر وارد عرصه شوند.

وی باند بازی های سیاسی و حاشیه های سیاسی را از معضلات جامعه دانست و گفت: سیاست خوب آن است که به وحدت برای تعالی نظام منجر شود.

استاندار کرمان ادامه داد: شورایاری های اقتصاد مقاومتی شهرها وروستاها باید به دور از بازی های سیاسی و حاشیه های سیاسی باشند.

رزم حسینی گفت: مردم باید از نمایندگان خود بخواهند موضوعات را در سطح ملی دنبال کنند و مردم باید به رای خود احترام بگذارند.

وی بر تدوین کارنامه روزشمار فعالیت های اقتصادی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: این الگو را در دوران دفاع مقدس پیاده کرده و نتیجه مثبت آن را مشاهده کرده ایم.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان یادآور شد: مساجد در دوران دفاع مقدس پایگاه های اصلی بودند و این فضاها در حال حاضر نیز باید پایگاه های اصلی فعالیت های اقتصادی و تولیدی باشند و از این رو شوراهای اقتصاد مقاومتی در روستاها شکل گرفته است.

رزم حسینی گفت: اعتبارات را به گونه ای در استان تقسیم می کنیم که مناطق مختلف برای تحقق اقتصاد مقاومتی ترغیب شوند.

وی اقتصاد مقاومتی را به معنای اعتدال دانست و ادامه داد: موفقیت حرکت امروز ما در ده زیار مرهون همراهی و تلاش مردم این منطقه است زیرا دولت زیرساخت ها را فراهم کرده و مردم به عنوان بهره برداران می توانند از این امکانات استفاده کنند.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بیان کرد: فرهنگ پویای بسیج می تواند به تعالی و پیشرفت کشور کمک کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز