نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی:

آموزش و پرورش، زمینه ساز توسعه همه جانبه و پایدار کشور است

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۱:۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۸۶۷۴۲
آموزش و پرورش، زمینه ساز توسعه همه جانبه و پایدار کشور است
نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش، زمینه ساز توسعه همه جانبه و پایدار کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین امیری در جلسه شورای آموزش و پرورش زرند از آموزش و پرورش به عنوان مهترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و افزود: توجه به آموزش و پرورش و سرمایه گذاری در این دستگاه زیر ساختی و انسان ساز  نقش موثری در ارتقا سطح علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور دارد.

وی بر مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان در فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور و ارتقاء سطح معیشت معلمان ضروری است.

امیری به ساخت بیش از 300 مدرسه توسط خیران کشور در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کار خیر مدرسه سازی و مدرسه یاری در کشور نهادینه شده و خیران به همراه  دانش آموزان، مدرسه، معلم  و اولیاء جزئی از ارکان مهم تعلیم و تربیت شده اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خاطر نشان کرد: تجهیز فضا های آموزشی به استاندارد های روز دنیا موجب تسهیل فرایند یاد دهی و یادگیری شده و راندمان و بهره وری فعالیت های آموزشی و پرورشی را بالا می برد.

حسین امیری خاطر نشان کرد: معمولا کار خیر و عام المنفعه در امور دینی مورد تاکید شده، اما مدرسه سازی و مدرسه یاری موجب ماندگاری و جاودانگی خیران می شود و نام نیک آنها برای همیشه می ماند و تداوم پیدا می کند.

وی  بر مشارکت  خیران در امر کتابخانه سازی و نمازخانه سازی مدارس در حد توان تاکید کرد و افزود: در همه جای دنیا افرادی که می خواهند  نام نیکی از خود برجای بگذارد، مدرسه یا دانشگاه می سازند، زیرا می دانند سعادت بشر در مدارس و دانشگاه ها رقم می خورد.

بر پایه این گزارش: طی مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت و جمعی از مسئولان، سه باب مدرسه در قالب 22 کلاس درس با زیربنای دو هزار و 225 متر مربع و صرف 24 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان زرند افتتاح شد

 

نظر شما