رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

فقدان آموزش در صنعت سنگ استان محسوس است

۱۳۹۵/۰۹/۰۷ - ۱۵:۲۰:۴۴
کد خبر: ۴۸۷۳۵۲
فقدان آموزش در صنعت سنگ استان محسوس است
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: فقدان آموزش و مهارت لازم در فعالان صنعت سنگ استان به ویژه در بخش‌های استخراج و فرآوری محسوس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب‌زاده در نشستی با موضوع استفاده بهینه از امکانات موسسات آموزش عالی و مدارس فنی و حرفه‌ای استان برای برآورده کردن نیازهای آموزشی صنعت سنگ، افزود: در این حوزه باید ابزار، روش‌های استخراج، حمل و فرآوری تغییر یابد تا بتوان سهم صنعت سنگ را در تجارت و اقتصاد استان پررنگ کرد. وی، بیان کرد: باید با همکاری مجموعه‌های مربوطه، به فرآیندی مناسب برای ارایه آموزش در این بخش رسید تا کاهش ضایعات سنگ های استخراج شده را در مراحل مختلف شاهد باشیم.

طبیب زاده، مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان را نیز ظرفیتی برای انجام کار مشترک با برخی مجموعه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: انجمن سنگ کرمان با قرار گرفتن روی ریل مناسب تاکنون در زمینه‌های صادرات، برندسازی و توسعه کمی، فعالیت داشته اما بتازگی نیاز به آموزش را نیز مطرح کرده است. وی با اشاره به اینکه از انجمن سنگ درخواست داریم اطلاعات جامع و دقیقی از میزان سنگ قابل دسترس در استان را جمع آوری کند، گفت: سپس شرکت‌های مشاوره برای مراحل مختلف از اکتشاف تا صادرات این کالا تشکیل تا اهداف مدنظر محقق شود.

در ادامه این نشست دبیرکل اتاق کرمان گفت: بزودی نشست دیگری را با هدف به امضا رساندن تفاهم نامه همکاری آموزشی بین مجموعه های مربوطه برگزار می کنیم تا مسئولیت هر بخش در این امر مهم مشخص شود. مسعود رشیدی‌نژاد، بر یکپارچه‌سازی آموزش‌ها، واگذاری تعیین استانداردهای این بخش به دانشگاه‌ها و شناسنامه‌دار کردن سنگ‌ها تاکید کرد و افزود: همکاری همه نهادهای آموزشی برای ارتقا سطح دانش و مهارت در بخش صنعت و معدن ضروری است.

گفتنی است در این نشست استفاده از کارگران بومی در معادن سنگ و سنگبری‌ها، بروز کردن تجهیزات و دستگاه‌های آموزشی دانشگاه و مراکز فنی و حرفه‌ای با کمک تامین مالی صنایع و معادن استان، پرورش تکنسین، تعریف پروژه‌های مشترک با کشورهای صاحب نام در این حوزه مانند ایتالیا، وجود قوانین متقن برای استانداردسازی و راه اندازی خوشه صنعتی سنگ مطرح و پیشنهاد شد.

همچنین در این نشست مدیران دستگاه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای، اعضای هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، مدیران دانشگاه فنی و حرفه ای و فعالان بخش خصوصی حضور داشتند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز