مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خبر داد:

آماده سازی پرونده ۳ اثر تاریخی استان کرمان جهت ثبت در فهرست میراث جهانی

۱۳۹۵/۰۹/۰۷ - ۱۵:۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۸۷۳۵۳
آماده سازی پرونده ۳ اثر تاریخی استان کرمان جهت ثبت در فهرست میراث جهانی
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر پرونده 3 اثر تاریخی استان کرمان جهت ثبت در فهرست میراث جهانی در حال اماده سازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" در دیدار با مشاوران سرمایه گذاری بخش گردشگری کشور سوئیس در محل هتل جهانگردی کرمان  با اشاره به اینکه استان کرمان در گذشته یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی بوده است، افزود: ارگ تاریخی بم یکی از شاخص ترین آثار تاریخی است که در هر برهه از زمان معرف این استان در بین گردشگران خارجی بوده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیشترین آثار تاریخی و طبیعی ثبت جهانی در کشور است، اظهار داشت:  در کنار این آثار ثبت جهانی، این استان از 7 هزار اثر شناحته شده و 700 اثر ثبت ملی بهره می برد که هرکدام از انها به تنهایی می تواند گردشگران بسیاری با سلایق مختلف را به سوی خود سوق دهد.

وفایی به محوطه های باستانی این استان از جمله کنارصندل جیرفت اشاره کرد و گفت: طبق کاوشهای انجام شده و کشف آثار مختلف در این محوطه، باستانشناسان ایرانی و خارجی بر وجود نشانه هایی از اولین تمدن بشری  در این منطقه صحه گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به استان چهار اقلیم مشهور است، بیان داشت: در این استان می توان دو منطقه گرم

 ( گندم بریان) و سرد (سیرچ) را در فاصله 25 کیلومتری  از یکدیگر تجربه کرد.

وفایی به برگزاری اولین اولترا ماراتن ایران در کویر لوت با حضور 40 دونده مطرح جهان در اردیبشهت ماه سالجاری، اشاره کرد وافزود: این اولترا ماراتن اولین تجربه کشور ایران در این زمینه بود که بزودی مسابقات جهانی موتور سواری و دوچرخه سواری با همکاری یک موسسه ورزشی در کشور استرالیا در بیابان لوت و منطقه کلوت ها برگزار می شود.

وی به راه اندازی پیست اسکی، احداث هتل و مجموعه های گردشگری توسط یک سرمایه گذار ایرانی و بومی در منطقه هنزا، اشاره کرد و گفت: این پروژه بزرگ پس از اخذ مجوزات لازم با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان اجرا

می شود.

وفایی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 12 قله بالای 4 هزار متر است، بیان داشت: قله هزار چهارمین قله ایران است که دارای هزار گونه گیاه دارویی است.

وی اظهار داشت: در کنار جاذبه هایی که عنوان شد صنایع دستی کرمان از جمله پته وگلیم که بزودی جهانی نیز خواهند شد، را می توان معرف این استان در بین گردشگران داخلی و خارجی دانست.

وفایی استفاده از شبکه های مجازی وسایت های اینترنتی را راهی مناسب جهت معرفی استان کرمان به گردشگران خارجی دانست و گفت: با توجه به اینکه اکثر گردشگران کرمانی از کشورهای اروپایی  هستند شرکت در نمایشگاههای بین المللی از جمله کشورهای اروپایی و اسیای غربی در دستور کار است.

وی ثبت جهانی اثار تاریخی را از برنامه های مد نظر برای معرفی استان کرمان در سطح بین المللی دانست و گفت: در حال حاضر  پرونده3 اثر دیگر جهت ثبت جهانی در حال آماده سازی است.

وفایی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساختهای گردشگری، برگزاری جشنواره های داخلی، بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی  و توسعه خانه های بوم گردی و سنتی در بافت تاریخی شهرها در راستای آماده سازی زمینه های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمان  می باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز