مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

اقامه بیش از ۳۰۰۰ نماز جماعت در مدارس استان کرمان

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۴:۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۸۹۵۵۹
اقامه بیش از ۳۰۰۰ نماز جماعت در مدارس استان کرمان
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اقامه بیش از 3000 نماز جماعت در مدارس استان خبر داد و گفت: تعامل و همکاری ائمه جمعه با آموزش و پرورش، لازمه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در نشست هم اندیشی  ائمه جمعه استان کرمان با مسئولان آموزش و پرورش استان با تشکر از همکاری ائمه جمعه با آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: تعامل، هم افزایی ،همراهی و مشارکت مردم و مسئولان در فعالیت های و برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت لازمه تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.

وی به تحصیل بیش از 550 هزار دانش آموز در حدود پنج هزار و 800 مدرسه استان اشاره و اظهار کرد: آموزش و پرورش در حوزه کمی زمینه تحصیل دانش آموزان دوره ابتدایی را در اقصی نقاط  کشور فراهم کرده است.

محسن بیگی افزود: کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی، مهمترین برنامه آموزش و پرورش  در مدارس سراسراستان به منظور تحقق عدالت آموزشی است.

وی از خانواده، مدرسه، معلم، ائمه جمعه، روحانیون، دوستان، فضای های عمومی، رسانه ها، شبکه های مجازی و... به عنوان عوامل موثر در امر تربیت نام برد و خاطر نشان کرد: با توجه به شکل گیری 70 درصد شخصیت افراد تا قبل از رسیدن به سن هفت سالگی، خانواده موثر ترین عنصر تربیتی است.

 

آموزش بر پرورش در حوزه کیفی سیطره انداخته است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در حوزه کیفی آموزش بر پرورش سیطره انداخته است گفت: تربیت افراد بر اساس آموزه های دین اسلام برای بهتر زندگی کردن و باهم زندگی کردن ضرورتی اجتناب ناپذیر در وضعیت کنونی است، که لازمه آن هماهنگی و تعامل همه ارکان های تربیتی می باشد.

محمد محسن بیگی اظهار کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته و به انتخاب مردم معلمان جزء مقبولترین اقشار اجتماعی هستند و مدارس به عنوان معتمد ترین واحد های اداری شناخته می شوند.

وی با بیان اینکه  در حوزه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی فرایند یاد دهی و یادگیری موثر و پایدار مورد توجه است خاطر نشان کرد: تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد، توانمند سازی معلمان و نظارت و ارزیابی مستمر، لازمه تحقق کیفیت بخشی در این حوزه هستند.

محسن بیگی با عنوان اینکه در کشور ما برای دستگاه های مختلفی نقش فرهنگی و آموزشی تعریف شده است بیان داشت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند اهداف تربیتی را محقق سازد، بلکه همکاری، هماهنگی و تعامل همه ی دستگاه های مرتبط فرهنگی با آموزش و پرورش، زمینه ساز کیفیت بخشی به فعالیت های پرورشی است.

 

مشارکت خانواده ها در امر آموزش و پرورش یک مقوله جدی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: مشارکت خانواده ها در امر آموزش و پرورش یک مقوله جدی است و هدف از مشارکت اولیا مالی نیست، بلکه مشارکت فکری، تربیتی، برنامه ریزی و تصمیم گیری مد نظر ماست.

 محمد محسن بیگی از تشکیل جلسات منظم آموزش خانواده در مدارس استان خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم به منظور شرکت و آموزش  پدران در این جلسات صورت گرفته است.

 

تلفیق فعالیت های پرورشی و آموزشی ضروری است

محسن بیگی خاطر نشان کرد: وظیفه پرورش و تربیت دانش آموزان به تنهایی بر عهده یک نفر نیست، بلکه در بحث پرورشی اعتقاد داریم همه  افراد باید در مقوله تربیت سهیم باشند.

وی تاکید کرد: راستگویی، ایثارگری، اخلاقیات، احترام به حقوق دیگران، دفاع از حقوق خود، عزت نفس و قدرت تحمل نظر مخالف باید توسطه همه ی رکن های تربیتی و با هماهنگی لازم به دانش آموزان منتقل شود.

محسن بیگی با بیان اینکه توجه به فعالیت های پرورشی در اولویت برنامه های آموزش و پرورش استان قرار دارد، از برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی با شرکت بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس استان در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به اهمیت مشاوره در مدارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان استان از ظرفیت بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، روحانیون و ائمه جمعه استفاده می شود.

محمد محسن بیگی اذعان داشت: آموزش و پرورش بخشی نیست، متعلق به همه مردم است و هر کسی در هر جایگاهی خروجی مدارس و دستگاه آموزش و پرورش است.

بر پایه این گزارش؛ نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان کرمان با مسئولان آموزش و پرورش به منظور بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و تعامل با ائمه جمعه در میهمانسرای فرهنگیان کرمان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز