رونمایی ازکتاب سواد رسانه ای، مفاهیم بنیادی و آموزشی و کتاب آموزش عملی سواد رسانه ای

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۵:۰۸:۱۸
کد خبر: ۴۹۱۰۵۲
رونمایی ازکتاب سواد رسانه ای، مفاهیم بنیادی و آموزشی و کتاب آموزش عملی سواد رسانه ای
صبح امروز در سالن باستانی پاریزی کتابخانه ملی کرمان از دو کتاب سواد رسانه ای، مفاهیم بنیادی و آموزشی و کتاب آموزش عملی سواد رسانه ای تالیف دکتر عباس تقی زاده رو نمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در این مراسم که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل امور کتابخانه های استان برگزار شد مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای این دو کتاب گفت: مطالعه و تحقیق و همچنین کتاب و جایگاه آن همواره بایستی حفظ شود.

مدیر کل دفتر اجتماعی نیز با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم عصر حاضر پرداختن به سواد رسانه ای است گفت: این دو کتاب می تواند جهت استفاده ی عمومی و بویژه استفاده دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

زهرا موسی پور افزود: برگزاری جلسات نقد کتاب،جلسات با حضور نویسندگان و برگزاری نشست ای کتابخوانی می تواند به رونق کتابخوانی در بین قشر محصل کمک کند.

وی از سواد رسانه ای به عنوان یک دانش مهارت نام برد و گفت: راه اندازی گروه آموزشی سواد رسانه ای در آموزش و پرورش استان کرمان می تواند کرمان را در کشور قطب این دانش خواهد کرد.

 

در ادامه این مراسم دکتر تقی زاده نایب رییس انجمن روابط عمومی استان و مولف کتب آموزشی سواد رسانه ای با اشاره به اهمیت موضوع سواد رسانه ای در عصر حاضر پرداخت و افزود:سواد رسانه ای در نود درصد کشور های دنیا در مدارس تدریس می شود و این اتفاق در ایران از مهر ماه سال جاری شروع شده است.

در ادامه این مراسم کارگاه آموزشی سواد رسانه ای با حضور دکتر کاظمی یکی ازاساتید دانشگاه شهید باهنرکرمان برگزار گردید.

در پایان این مراسم رونمایی از دو کتاب سواد رسانه ای، مفاهیم بنیادی و آموزشی و کتاب آموزش عملی سواد رسانه ای با حضور مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل امور کتابخانه ها، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و قائم مقام فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت.

 

عباس تقی زاده دانش آموخته دوره دکترای علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی تهران بوده، معلم در آموزش و پرورش و مدرس دانشگاه فرهنگیان کرمان و نایب رییس انجمن روابط عمومی کرمان می باشد.

پژوهش ها و مطالعات این دو کتاب را از نیمه دوم سال 88 آغاز و تا پاییز سال جاری ادامه  داشته است.

وی یکی از محققین طرح نیاز سنجی آموزش سواد رسانه ای در مدارس ایران بود که مطالعات این حوزه منجر به ورود این رشته از مهر ماه سال جاری در پایه دهم دبیرستان شده است.

بخشی از کتاب سواد رسانه ای، مفاهیم بنیادی و آموزشی دکتر عباس تقی زاده:

" ما امروز در عصر فناوری های نوین ارتباطی، متفاوت تر زندگی می کنیم. داشتن سواد رسانه ای برای بهره گیری هر چه مستقلانه، هوشمندانه و بخردانه تر از رسانه ها برای تحقق مخاطب فعال ضروری است. رسانه ها چون هوا در همه جا جریان دارند و آهنگ تغییرات در زندگی بشر را شتاب بخشیده اند. این روزها زیست مجازی و رسانه ای در زندگی ما نقش تعیین کننده دارد. روزگاری که ممانعت های بیرونی چندان کارساز نیست و باید در اندیشه توانمندی های درونی بود. چراکه زمانه، زمانه بی حصاری و بی مرزی و غلبه دیجیتال و تصویر است و اینجاست که سواد رسانه ای به کار می آید و گره گشاست."

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز