دکتر جعفرقلیخانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان:

امام حسین(ع) افضل‌الجهاد را انجام داد، دانشجویان موظفند این راه را ادامه دهند

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۱۷:۲۸:۰۸
کد خبر: ۴۹۱۱۱۰
امام حسین(ع) افضل‌الجهاد را انجام داد، دانشجویان موظفند این راه را ادامه دهند
مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان، تشکل‌های دانشجویی، مسئولان شهرستان و دانشجویان در سالن پروفسور ستوده دانشکده باستانی پاریزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در این مراسم با تبریک روز دانشجو گفت: «اگر شما امروز به راحتی در دانشگاه شادی کرده و آزادانه اظهارنظر می‌کنید همه مرهون شهادت دانشجویانی است که خون‌شان را دادند و از جانشان گذشتند و داشته‌های امروز مرهون آزادمردی، آزادگی شهدای دانشجوست که به قیمت خون، تلاش و زحمت به دست آمده است.»

ابوالفضل جعفرقلیخانی : ما سربازان اندیشه و دانش هستیم و آنچه که باید بگوییم و انجام دهیم باید با فکر و اندیشه باشد

  ابوالفضل جعفرقلیخانی افزود: «ما سربازان اندیشه و دانش هستیم و آنچه که باید بگوییم و انجام دهیم باید با فکر و اندیشه باشد و بجاست که یادی بکنیم از سه آذر اهورایی که در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند تا امروز ما یک دانشگاه اسلامی داشته باشیم، یک دانشگاه با حق اندیشیه و بیان.»

وی گفت: «ما می دانیم که دانشجویان دغدغه هایی دارند و تلاش می کنیم با برنامه ریزی مناسب این دغدغه ها را رفع کنیم تا دانشجویان بتوانند با آزادی فکر و روحیه پرنشاط به رسالت اصلی خود بپردازند.»

جعفرقلیخانی عنوان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان بنا دارد دانشجویانی داشته باشد که بتوانند رسالت خود را در عرصه سیاست، صنعت، علم و دانش و ... به درستی به انجام برسانند.»

رئیس واحد سیرجان عنوان کرد: «اگر صاحبان قدرت در دانشگاه مورد نقد قرار گیرند، نقد است اما اگر بیرون از دانشگاه این اتفاق بیفتد نقد نیست چون این وظیفه دانشگاه است.»

جعفرقلیخانی بیان کرد: «بزرگترین فریضه، امر به معروف و نهی از منکر است و بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر صاحبان قدرت و مسئولان است و اگر کسی که علم و دانش نداشته باشد و بخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند، امر به معروف او امر به منکر می شود و نهی از منکر او امر به منکر می شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان ادامه داد: امام حسین(ع) افضل الجهاد را انجام داد و برای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و دانشجویان موظفند این راه را ادامه دهند و مسیر را روشن و نورانی کنند.

وی بیان کرد: «امام حسین(ع) افضل الجهاد را انجام داد و برای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و دانشجویان موظفند این راه را ادامه دهند و مسیر را روشن و نورانی کنند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: دکتر علی شریعتی در مورد سه شهید دانشجو دانشگاه تهران می گوید: «اگر اجباری که به زنده ماندن دارم نبود، خود را در برابر دانشگاه آتش می‌زدم، همانجایی که بیست و دو سال پیش، «آذر» مان، در آتش بیداد سوخت، او را در پیش پای «نیکسون» قربانی کردند! این سه یار دبستانی که هنوز مدرسه را ترک نگفته اند، هنوز از تحصیلشان فراغت نیافته‌اند، نخواستند همچون دیگران کوپن نانی بگیرند و از پشت میز دانشگاه، به پشت پاچال بازار بروند و سر در آخور خویش فرو برند. از آن سال، چندین دوره آمدند و کارشان را تمام کردند و رفتند، اما این سه تن ماندند تا هر که را می‏‌‌آید، بیاموزند، هرکه را می‌رود، سفارش کنند. آنها هرگز نمی‌روند، همیشه خواهند ماند، آنها «شهید» هستند. این «سه قطره خون» که بر چهره دانشگاه ما، همچنان تازه و گرم است. کاشکی می ‏توانستم این سه آذر اهورایی را با تن خاکستر شده‌ام، بپوشانم تا در این سموم که می‏‌وزد، نفسرند! اما نه، باید زنده بمانم و این سه آتش را در سینه نگاه دارم».

دکتر محمدحسین دادخواه مدیر پیشین اتحادیه اول تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: امام خمینی(ره) فرمودند «دانشگاه باید مرجع همه تحولات باشد.» که معنی واقعی آن این است که دانشگاه به خودی خود که چیزی نیست و در واقع محتوای دانشگاه که متشکل از دانشجو، استاد و مسئولین است، شکل می گیرد و اگر قرار است دانشگاه مبدأ تحولات باشد باید این عناصر مبدأ تحولات باشند.»

مدیر پیشین اتحادیه اول تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «یکی از این سه عنصر دانشجو است که اگر قرار باشد دانشجو مبدأ تحولات باشد یعنی دانشجو در درون خود تحول ایجاد کند و این تحول را در سطح جامعه تسلی بدهد.»

دادخواه عنوان کرد: «اگر سیستم دانشگاه را به عنوان یک عنصر واحد درنظر بگیریم و ورودی این سیستم دانشجو مسلمان 18 یا 19 ساله باشد، موقع خروج و دریافت مدرک تحصیلی پارامترهای اولیه در شما تقویت شده یعنی مجموعه دانشگاه ها در جمهوری اسلامی خوب کار کرده اند و اگر این سیستم خوب کار نکند برخلاف علم اقتصاد که می گوید باید تعطیل شود در مسائل فرهنگی و اجتماعی می گویند باید با فراخوان و صرف هزینه آن را اصلاح بکنیم.»

وی افزود: «دانشگاه باید اینگونه اصلاح شود و به سمتی برویم که دانشجویان موقع فارغ التحصیلی منشأ اثر باشند و جامعه به وجودشان افتخار کند. کشورهای موفق دنیا به این سمت رفته اند و دانشگاه هادر این کشورها تصمیم گیر اوضاع هستند و ما برای اینکه ببینیم چرا دانشجویان مان متحول نشده اند باید یک گام به عقب برگردیم و ببینیم نظام آموزش و پرورش ما چه چیزی را تحویل دانشگاه داده است.»

آرش افسری نژاد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان نیز در این مراسم گفت: « در دانشگاه آزاد اسلامی به یمن وجود آیت الله هاشمی رفسنجانی و ریاست دکتر میرزاده همیشه شاهد فضای مناسب و باز برای فعالیت های دانشجویی با سلیقه های فکری مختلف بوده ایم. در واحد سیرجان هم با مدیریت دکتر جعفرقلیخانی که به عنوان پدری دلسوز در رشد علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و شهرستان نقش به سزایی داشتند شاهد فضای رو به رشد فعالیت های دانشجویی بوده ایم.»

در پایان این مراسم بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان قرائت شد.

4544

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز