مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

تقویت و توسعه تفکر پژوهشی و مطالبه گری در دانش آموزان ضروری است

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۱۷:۲۶:۳۱
کد خبر: ۴۹۱۱۱۱
تقویت و توسعه تفکر پژوهشی و مطالبه گری در دانش آموزان ضروری است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تقویت و توسعه تفکر پژوهشی و مطالبه گری در بین دانش آموزان ضرورتی انکار ناپذیر در راستای تربیت نسلی خلاق و پژوهشگر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جلسه شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان کرمان به نقش موثر دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان تربیت کننده و آموزش دهنده سرمایه های انسانی خلاق و پژوهشگر اشاره و خاطر نشان کرد: تحقیق، پژوهش و نو آوری در جامعه ای توسعه پیدا می کند که نظام آموزشی و فرهنگی آن زمینه و بستر مناسبی را برای فعالیت های پژوهشی فراهم کند.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش نقش موثری در شناخت مشکلات و مسائل جامعه و یافتن راحلی مناسب برای آنها دارد اظهار کرد: تربیت نسلی خلاق  و پژوهشگر مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  به آغاز اجرای بیستمین برنامه معلم پژوهنده در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و حل مسائل آموزشی و تربیتی از طریق پژوهش در عمل، توسعه اندیشه پژوهشگری در بین معلمان و بهرگیری از تجارب معلمان پژوهنده و نوآور را از مهمترین اهداف اجرای این برنامه در مدارس برشمرد.

محمد محسن بیگی از فعالیت 31 پژوهشسرای دانش آموزی در استان کرمان خبر داد و گفت: دانش آموزان استان کرمان در زمینه های پژوهشی  در جشنواره  خوارزمی و المپیاد های علمی کشور در سه سال اخیر خوش درخشیده اند.

وی گفت: نمایشگاه تاریخ آموزش و پرورش استان کرمان با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران 24 آذرماه در تهران برپا می شود.

بر پایه این گزارش: دویست و چهل و یکمین جلسه شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان کرمان با بررسی برنامه های هفته پژوهش و برگزاری دومین جشنواره آگیرا برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز