نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۱:۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۹۱۸۳۷
نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد
نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضورمدیران کل آموزش و پرورش و بهزیستی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این نشست خاطر نشان کرد: تعامل، هم افزایی و همکاری همه دستگاه های اجرایی، لازمه موفقیت طرح های پیشگیرانه است.

وی برگزاری کارگاه های آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه معلمان، دانش آموزان و اولیاء آنها، اجرای طرح های آموزشی نجات در مدارس، برگزاری کارگاه های آمزشی تخصصی ویژه پدران دانش آموزان، برگزاری جشنواره نوجوان سالم و دعوت از متخصصان حوزه پیشگیری در مدارس را از مهمترین فعالیت های آموزش و پرورش استان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد.

محمد محسن بیگی به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) در مدارس استان اشاره کرد و گفت: طرح نماد زمینه ای مناسب برای همکاری سایر دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فراهم می سازد.

عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست از همکاری و تعامل آموزش و پرورش در زمینه آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تقدیر کرد و افزود: آموزش و پرورش نقش موثری در فرهنگسازی و بستر سازی مقابله با معضل اعتیاد دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های اجتماعی محور برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محله های آسیب پذیر شهر کرمان گفت: در محله ها شهر کرمان سرمایه های اجتماعی شناسایی شده و این سرمایه ها نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان نیز در این نشست از ورود بسیج به عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز خبر داد و افزود: ورود بسیج به این عرصه نماد عینی مشارکت مردمی در مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی است.

حسین چناریان گفت: از ظرفیت مدارس، کلانتری ها، مساجد و مکان های عمومی برای پیشگیری از معضل اعتیاد در محله ها استفاده می شود.

بر پایه این گزارش: نشست کمیته فرهنگی و  پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور نمایندگانی از بهزیستی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و... در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

 

نظر شما